• mariaochrickard

Läkare

Hej
    Vi har försökt att få barn men nu återstår bara äggdonation.
    Är i kontakt med klinik i Riga och har även 2 möjliga donatorer nu men
    dom har skickat en lista på kliniker som ska hjälpa oss i Sverige med det som behövs, men¨det visade sig vara värre. Ultraljud a´1200:-/gången går bra och blodproven. Men hitta en läkare som skriver ut medicinerna som behövs för att förbereda livmodern verkar vara omöjligt. Hur har ni andra gjort som redan genomgått detta?

• Svar på tråden Läkare
  • Zinfandel

Hej TS! Till slut lyckades jag hitta en helt vanlig allmänläkare på en vc som skriver ut allt åt mig Glad Annars kan du be kliniken skriva ett EU-recept som du använder på ditt  apotek här hemma alt köpa allt av dem på plats, de skickar även med DHL. Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Pimpinellan

Min privata gynläkare sen många år har skrivit ut allt som tur är. Aldrig ifrågsatt nånting. Nästan alla mediciner finns ju i Sverige,det brukar bara vara doserna som skiljer.

• Pimpinellan

Jag ger bara medicinlistan till min läkare här som skriver ut svenska recept. En medicin finns inte här,men då byter han till en likadan. Fattar inte varför en privat gynläkare inte kan göra det åt dig...?

• Pimpinellan

Men varför nekar dom? Det är blir ju mer och mer vanligt med ÄD/ED och medicinerna är ju inga konstiga alls-samma som här i princip. Frågat alla du kan hitta där du bor?

• Zinfandel

Håller med, din gyn/läkare borde verkligen hjälpa dig! Jag brukar boka tid istället för att ringa (ja det tar en del tid), det känns enklare när man sitter mitt emot dem och kan förklara sin situation. Jovisst kan de skriva ut recept som du kan använda här, det är vi många som gör men då går det inte på högkostnad. Procren är nedregleringsspruta och kostar 1318 kr utan högkostnad. Finns det ingen privat gynklinik där du bor…?

• Pimpinellan

Jag får mina mediciner på högkostnadsskyddet. Varför skulle man inte få det? Eller har jag haft tur? Glad

• Zinfandel

Det är för att din läkare här hemma skriver ut det Glad men om man får ut mediciner på utländska recept så går det inte på högkostnad Solig

• Pimpinellan
    Zinfandel skrev 2014-04-15 15:19:33 följande:
    Det är för att din läkare här hemma skriver ut det Glad men om man får ut mediciner på utländska recept så går det inte på högkostnad Solig

Ja,jag får ju inga recept utan bara en lista på allt. Det verkar ju enklare än att få utländska recept,får så många det då alltså? De tittar ibland på doserna,men gynläkaren skriver sic! och sen är det bra med det liksom.
  • Zinfandel
    Pimpinellan skrev 2014-04-15 15:26:43 följande:

Ja,jag får ju inga recept utan bara en lista på allt. Det verkar ju enklare än att få utländska recept,får så många det då alltså? De tittar ibland på doserna,men gynläkaren skriver sic! och sen är det bra med det liksom.
    Det är toppen Skrattande Önskar att alla hade det så!! Lyllos {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Pimpinellan

Men jag har aldrig hört nåt märkligare!! Förvånad  Vi får en medicin från kliniken-progesteroninjektioner-,men resten går ju via Apotek här. Var bor du där läkarna är så "ogina"?

Svar på tråden Läkare