• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • EmmyLee
    AgnesEmilia skrev 2014-07-24 09:10:15 följande:

Åh ja fy...:( jag förstår att du gjorde det! hade jag varit på mitt gamla jobb hade jag också ljugit :)

min chef ringde mig nu och förhörde mig varför jag var sjuk, jag stod fast med magsjuka men då vräkte hon ut sig "de är inte så att du är gravid? Jag hade en vän som spydde hela tiden när hon var gravid." jag sa bara "de är inget jag vet om iaf" då ville hon att jag skulle kolla upp detta, dumma chefer.. Lika bra att berätta när hon ringer tillbaka på måndag! Säga ops jag va visst gravid lovar inget planerat.. Gah!
  • Em92
    EmmyLee skrev 2014-07-24 16:58:46 följande:

min chef ringde mig nu och förhörde mig varför jag var sjuk, jag stod fast med magsjuka men då vräkte hon ut sig "de är inte så att du är gravid? Jag hade en vän som spydde hela tiden när hon var gravid." jag sa bara "de är inget jag vet om iaf" då ville hon att jag skulle kolla upp detta, dumma chefer.. Lika bra att berätta när hon ringer tillbaka på måndag! Säga ops jag va visst gravid lovar inget planerat.. Gah!

Orka hon förhör dig! Man får väl va sjuk? Vart jobbar du? :)
  • AgnesEmilia
    Men gud!! Sånt där vill man ju berätta själv när det känns rätt!! Fy vilket beteende :(
  • marory
    du behöver inte alls säga något till henne än, om det inte är så att du har ett tungt arbete och vill ha andra arbetsuppgifter fast det är väl bara för fastanställda tror jag, annars behöver du bara meddela 2 månader innan iaf enligt lag, så hon har inte direkt någon rätt att vara så nosig 
  • Sandravanilj

hmm... har varit illamående till och från sedan helgen, på kvällarna är jag så svullen om magen att det ser ut som om jag är i 5e månaden...
    i tisdags var det två veckor sedan "mf" och tog ett test idag på kvällen som visade väldigt svagt positivt först men sedan blev helt blankt.... vad innebär det?! :O

• EmmyLee

Tänker att jag berättar så blir de enklare ist för att komma på lögner.. Så irriterande att hon lägger näsan i blöt!!

• AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2014-07-25 19:13:24 följande:

hmm... har varit illamående till och från sedan helgen, på kvällarna är jag så svullen om magen att det ser ut som om jag är i 5e månaden...
    i tisdags var det två veckor sedan "mf" och tog ett test idag på kvällen som visade väldigt svagt positivt först men sedan blev helt blankt.... vad innebär det?! :O

Hmm, hur lång tid tog det innan det försvann då? :) :o mina streck torkade liksom in.. :/
  • AgnesEmilia
    EmmyLee skrev 2014-07-26 12:41:58 följande:

Tänker att jag berättar så blir de enklare ist för att komma på lögner.. Så irriterande att hon lägger näsan i blöt!!

Jo är väl så man skulle få göra i din situation men jäkla trist alltså!
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2014-07-26 16:31:26 följande:

Hmm, hur lång tid tog det innan det försvann då? :) :o mina streck torkade liksom in.. :/

Efter kanske 7 minuter :/

Men tror bara det är hcg som är kvar i blodet för strecket var knappt synligt :/
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2014-07-26 17:19:24 följande:
    Efter kanske 7 minuter :/

Men tror bara det är hcg som är kvar i blodet för strecket var knappt synligt :/
    Jaha okej :/ jo kan nog tyvärr vara så! :( men borde inte du ha ÄL snart eller? Om kroppen är igång igen liksom.. :)
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn