• kasovi

Vi födda -92 och som vill ha barn

Sandravanilj skrev 2014-09-05 18:39:18 följande:

Jo men precis :) har inga högre förväntningar denna månad! Det kommer när det kommer :) har börjat släppa att bli gravid mer och mer :) hoppas bara att det blir + innan året är slut :)

Åååh spännande!!! när hade du bim? :)

"När man slutar försöka så kommer det plötsligt " har man ju hört en massa gånger här inne. Hoppas det stämmer då! :)

Jag har bim idag! Och du? (Ursäkta mitt taskiga minne.. kollar så sjukt många trådar här varje dag efter symptom o så, så jag blandar väl ihop alla! )
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-09-05 18:52:29 följande:

haha japp 17 september ;) min sambo säger också "sluta tänka så kommer det!" fast lätt för honom att säga som inte behöver göra annat än att skjuta rätt ;) jag får stoppa i mig massa vitaminer (som iofs är bra annars med!) folsyra, träna ordentligt, äl-tester, vänta på mensen osv osv xD

Haha jag förstår! Sen är det ju förmodligen du och inte sambon som går och känner efter eventuella symptom hela tiden ;) Det finns väl vitaminer eller nåt som killar kan ta också? Eller?? Tänkte om det kunde hjälpa lite :)
    Em92 skrev 2014-09-05 21:18:19 följande:

Ja vi ska kolla kön i oktober! Ska ni det när ni blivit gravida? :)

Vad kul! :) Ja, men jag fick övertala karln. Det blir ju hans andra så han tänkte det kunde vara kul att se när den kommer ut. Han föreslog att jag kunde behålla det för mig själv om jag ville veta, men insåg snart att jag kommer ju såklart försäga mig ;)

Om det blir en ytterligare nån gång så tänkte vi bli överraskade :)
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-09-06 10:47:47 följande:

Tänk på att kroppen kan spela en superspratt! Vänta någon vecka till och ta ett test om den inte kommit igång :/ vet precis hur det känns! Håll ut baraa

Ja, det blev inte bättre av att jag var och handlade med min mamma idag, gick förbi ett skyltfönster med barnvagnar och hon petade mig i sidan o sa "hörru, titta där kan du köpa barnvagn!"...

Hon vet inte ens att vi försöker, men hon hintar mig då och då om att hon vill bli mormor. Det är ju rätt fint ändå.
    marory skrev 2014-09-06 13:27:28 följande:

ja det borde inte betyda någonting egentligen, jag tog test på BIM + 1 och fick negativt väntade sedan en vecka och fick ett plus! trots att graviditeten är så långt gången som när ägget fästes så inte senare ÄL som man annars också kan ha, så beror nog på hur mkt hcg man producerar, 

sen kan det bero på vilka test du använder? 

Exempelvis syns det inte alls när jag använder RFSUS test, det får jag negativt på även om det är positivt :)

Det var ju visserligen Apotekets egna jag testade med. Kan pröva med Cb nästa vecka :) Hoppas inte för mycket nu ändå. Flytningarna har blivit mer mjölkiga nu
  • kasovi
    Sandravanilj skrev 2014-09-06 18:22:50 följande:

Min mamma och typ hela släkt hintar men vi svarar bara att vi får se när det blir ;) men tror mamma fattar! Sen så lånade min moster min telefon en kväll och skulle kolla bilder och fick då se äl-schema, gravidappar osv men hon sa inte nått xD

Det är ju rätt kul ändå att dom vill! :) Det är ju en enorm bekräftelse för gubben också att han är omtyckt av ens familj ;)

Min pojkväns systrar är ju helt galna. Dom tjatar nästan, fast med glimten i ögat.

Min mamma skulle göra nåt på min mobil för ett tag sedan också och såg min ägglossningskalender. I all hast så klämde jag bara ur mig att jag måste ju veta när det är extra viktigt att använda kondom... Hon har inte sagt nåt, men hon är ju inte dum i huvudet heller x)

Nån som vet billiga o bra teststickor som man kan köpa i flerpack?
  • kasovi
    Em92 skrev 2014-09-06 23:55:07 följande:

Min kompis testade inte positivt förrän 2 veckor efter BIM! Jag plussade på BIM-2!! Så vänta lite! Ge inte upp än! Håller tummarna! :)

Okej! :o två veckor var mycket!

Jag var gravid en gång för lite mer än 2 år sedan, och då märkte jag inte av någonting, så kanske att det är nåt iallafall :) Mina bröstvårtor är ömma idag.. hoppas lite nu, fast är ändå beredd på att mensen kan komma!
  • kasovi
    Em92 skrev 2014-09-07 14:33:17 följande:

Ja ge inte upp! När hade du BIM nu igen? Testa snart igen? :)

Bim+3 idag! Tänkte vänta till senare i veckan som kommer med att testa igen. Ska köra på Cb istället för apotekets som jag använde sist :)
  • kasovi
    marory skrev 2014-09-07 19:24:04 följande:

tror de är bäst, speciellt de digitala då behöver man inte tolka några streck alls :) bara plus eller minus

Jag tänker såhär att om det skulle vara något så måste det i så fall ha gått så långt nu att det borde synas på testet! Annars bokar jag tid hos bm för blodprov eller samtal om varför mensen kan ha uteblivit.

Nu är det heller inte bara bröstvårtorna som är svullna, utan körtlarna i brösten har börjat svullna och är ömma.

Jag spydde igår när jag gick förbi en pöl med chilisås på en parkering... det STANK!

Jag blir förvånad om det inte är positivt för så här har jag aldrig varit med om, förutom en gång då jag var gravid och kände i brösten :)

Vi får se! Köpte ett Cb idag o ska testa imorgon!
  • kasovi
    Jenniferb skrev 2014-09-10 11:49:50 följande:

Va spännande! Håller tummar och tår för ett plus

Ja, men sist märkte jag ju ingenting förrän väldigt sent som jag sagt förut! Men alla graviditeter är ju olika :)

Jag vill nästan bara sova nu så jag kan göra testet med morgonurin! Haha får aktivera mig med nåt :)

Hur går det för er?
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn