• Jenniferb

Vi födda -92 och som vill ha barn

{#emotions_dlg.flower}PLUSSAT{#emotions_dlg.flower}

malinzeid, Skåne BF 18 januari
    Marory Östergötland BF 24 Januari
    Em92 Östergötland BF 5 Mars
    Bubbelsoda Västergötland BF 5 mars 
    Agnesemilia Västra götaland BF 9 Mars 
    Jenniferb, Dalarna, BF 8 Mars

{#emotions_dlg.flower}BIM/ VÄNTAR PÅ PLUS{#emotions_dlg.flower}

Sandravanilj 11/7 

{#emotions_dlg.flower}VÄNTAR PÅ PLUS EFTER BIM{#emotions_dlg.flower}
  • Jenniferb

Ser ut att bli en bebisbomb i mars så roligt! Håller alla tummar att allt ska gå bra för alla, och att dom små pluttarna vill stanna kvar i oss!

• Jenniferb

Imorgon ska jag ringa MVC, känner mig sådär löjligt nervös haha! Vad säger man liksom? "Hej, jag är gravid!"

• Jenniferb
    Em92 skrev 2014-07-06 21:39:19 följande:

Kul! Jag ringde och sa typ "Hej, mitt namn är Emelie och jag är gravid så jag undrar hur jag går tillväga nu?" :) typ så! :) lycka till! :)

Ja, det gick ju hur bra som helst! Fick en tid om en vecka, alltså nästa måndag det kändes lite mer verkligt när man faktiskt ringde och sa att man är gravid, fast det känns fortfarande ganska overkligt på samma gång! Pirrig och konstig känsla :D
  • Jenniferb
    Em92 skrev 2014-07-07 14:36:32 följande:

Kul! Vilken vecka är du i nu? :) känns verkligen mycket mer verkligt när man har ringt! :)Okej kul! Jag har inskrivning 11:e augusti! :) och 2 veckor senare ultraljud för man kan inte göra ultraljud på inskrivnings mottagningen! :) men kul! Vilken vecka är du i nu? :)

Jag är idag i v5 (4+6) så går väl in i v6 imorgon vet inte om det här är själva inskrivningen, utan mer bara ett hälso/informationssamtal, men vet inte riktigt. Hade velat göra ett tidigare ultraljud jag också! Så spännande!!
  • Jenniferb
    marory skrev 2014-07-10 10:14:55 följande:
    min bästis vet för vi skulle "förfesta" i vecka 9, ett par dagar innan satt vi på min balkong och hade myskväll och då hade hon med sig vin, då skyllde jag på att jag tagit panodil, så två dagar senare när vi skulle gå ut så kunde jag inte skylla på panodil igen så då var jag tvungen att säga det, om allting ser bra ut efter i morgon tror jag vi berättar för närmaste släkten, men för mig gör det inget om vi suger på karamellen lite till själva ;) dock blir det skönt för nu på sommaren är det så mycket alkoholkonsumtion och fast jag aldrig är någon stordrickare blir det kanske misstänksamt att säga nej hela tiden. Däremot har jag ju haft misstänkt njursten (eller foglossning) så har kunnat skylla på det också. 

ja precis hoppas att det är för v.12 är slut, jag har märkt att alla mina symptom oftast ändras på onsdagar, men egentligen går jag inte in i en ny vecka förrens på torsdagar så undrar om det kommer ge någon förklaring på ultraljudet, själv tror jag att jag kommer flyttas bakåt ca 4-5 dagar så egentligen tror jag att jag är i vecka (11+3 någonstans istället för 13 +1, men om jag ska tro symptoen borde jag vara en dag frammåt 
    Vi berättade faktiskt för våra närmaste vänner och familjer redan nu i v.6, så att dom vet IFALL det går snett och den lille inte vill stanna kvar.. kändes tryggt att veta att man kan få stöd från någon som vet hur det ligger till. Plus att jag varit/är så illamående att det inte riktigt går att dölja, så det var lika bra att kläcka ur sig direkt tyckte vi. Vi hade dock från början tänkt vänta till iaf v.12
  • Jenniferb
    AgnesEmilia skrev 2014-07-23 09:31:07 följande:

Hej hörni! :D

Hur går det för alla? :)

Jag tänkte fråga er som ska ha i mars, har ni fått "mage" ännu? :)

Här går det bra, illamåendet forsätter men det är ju väl värt det i slutändan hur går det för dig?

Någon riktig bebismage kommer väl inte än på ett tag förstår jag, men jag är svullen som en tok kring magen så jag tror snart att folk kommer förstå att något är pågång.
  • Jenniferb
    vonlarsson skrev 2014-08-08 18:50:37 följande:

Hej! Jag är född 1992 och har barnlängtan så jag spricker. Jag och min sambo hade tänkt börja försöka i början av sommaren, men jag sjukskrevs på  grund av ångestproblematik och vi bestämde oss därför för att skjuta på det. Nu mår jag fantastiskt mycket bättre och vi har bestämt oss för att strunta i avbrutet samlag under ÄL och se om det blir ett plus i höst!

Den senaste månaden har det varit så varmt att vi knappt orkat sexa, men under någon vecka blev det en hel del. Under veckan som jag i efterhand räknat ut borde varit min fertila vecka om jag går efter "standardcykeln" jag brukar ha (senast var mensen två veckor sen!). Jag hoppas alltså att det kanske tog sig redan då ;) Höll alltså inte ens koll på cykeln pga inte en tanke på sex i värmen!

Ska läsa igenom tråden sedan, den är så lång att jag ville skriva först. Är så himla glad för att det äntligen verkar bli bebisverkstad! :D

Välkommen hit och lycka till!
  • Jenniferb

Idag går jag in i vecka 11 och har redan fått foglossning ska till sjukgymnast på fredag så hoppas få hjälp och råd, och ev ett bälte, för att minska belastningen på bäckenet så att jag kan börja jobba igen. Redan nu har även min sambo och hans familj (som vi bor väldigt nära och därför träffar rätt ofta) börjat se en bula nere på min mage. Lite roligt faktiskt

Hoppas det går bra för er alla som plussat, och jag håller alla tummar för er som väntar på plus! <3

• Jenniferb
    Sandravanilj skrev 2014-08-12 15:08:48 följande:

usch då! Hoppas du får några bra tips!

mysigt att redan se bulan! Kanske är 2? ;)

Ja, det får vi hoppas

Haha, förhoppningsvis är det bara en! Sambon har mycket tvillingar i släkten, men vad jag förstår beror det oftast på kvinnan och jag har inga tvillingar i släkten som jag vet. Men vem vet, det visar väl sig på ul om några veckor
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn