Jenniferb skrev 2014-09-18 14:49:49 följande:
Hej alla! Finns det någon här som kan lugna mig? Jag går hemma och är sjukskriven nu pga foglossning, är i v16 nu. Har ju mitt första UL om tre veckor, i v19, och jag börjar bli såååå orolig! Antagligen för att illamåendet har slutat och jag inte direkt har några "symtom" förutom foglossningen då, och ömma bröst... Det känns som att när vi väl får komma på UL så kommer det vara tomt där inne. Jättelöjligt kanske, men jag är jätteorolig! Eller om den lille där inne inte lever, eller om det är något fel? Det finns ju inget ni kan göra, jag vet... Min sambo mest skrattar åt mig och tycker att jag behöver ju inte oroa mig, för han ser på magen att det är något där inne och med tanke på foglossningen borde det inte vara någon fara tycker han.
Det är säkert ingen fara! Du behöver inte vara orolig, har du gjort kub? mitt illamående avtog runt v.17 någongång och efter det var det mest foglossning och ligamentsmärtor kvar, så måde 100 gånger bättre precis innan RUL, min moderkaka ligger i framvägg också så hade inte känt några tydliga rörelser innan UL, jag har knappt någon mage heller så egentligen inga tydliga tecken på graviditet, men visst finns det något därinne endå :) även om det är oroande när symptomen försvinner om man mått väldigt dåligt är det meningen, man ska inte gå runt och må dåligt i 40 veckor :)