Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1
    kiki skrev 2014-04-17 00:31:56 följande:
    Frågade lite fint idag ang torrfodret, och katterna får det dels för att dom inte ska gå upp i vikt nu när dom är kastrerade och för att det är det billigaste alternativet.. Stämmer det? Att dom har lätt att gå upp och bli överviktiga om dom får annan mat än torrfoder?
    Går upp i vikt gör dom av torrfoder och inte blötmat. Billigaste alternativet?? Då gissar jag att hon köper torrfoder i mataffären vilket innehåller massor med spannmål vilket gör katten både tjock och till slut sjuk.
  • nemo1

Bajsar katten fem ggr om dagen så har hon garanterat ett skitfoder då spannmål går rakt genom kroppen. Och ja vems bajs luktar gott??

• nemo1
    kiki skrev 2014-04-19 20:47:17 följande:
    Hej igen, om man ska ge blötmat, vilka märken är bra? Whiskers, pussi, alltså sånna märken man kan köpa i matbutikerna lr är det bara skräp? Tror min kompis har förstått hinten nu när jag tjatat lite fint att katten kanske inte mår 100. Vad rekommenderar ni för blötmat?
    Blötmat i mataffären köper man med fördel. Många av de stora fodermärkena i djuraffären är utblandade med spannmål och annat skit men Bozita är samma tillverkare som Mjau och lika bra. Mjau i tetra är en av de bästa sorterna, Pussi ok, Whiskas innehåller salt, ICA:s portionspåasar är bra.
    Det är torrfoder man inte ska köpa i mataffären om man vill ge bra foder till sina katter.
Svar på tråden endast torrfoder