Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Hjälp med avmaskningsmetod!!!!

Det heter Profender och tar rund och bandmask. Fungerar jättebra till katter som är extremt svåra att få i tabletter eller pasta. Tror det ligger på 250 kr för 2 behandlingar.

• Dexter dot com
    nemo1 skrev 2014-04-12 18:03:52 följande:
    Då lär det vara både billigare och enklare att gömma den pyttelilla Milbemaxen i lite köttfärs eller tonfisk om det är svårt att få i katten medicin.
    Absolut om det går men att behöva bråka med en katt i evighet med sönderklösta armar, en hysterisk katt , sönderbitna och utspottade tabletter gång på gång är varken roligt, billigare eller resulterar i en avmaskad katt och då är Profender suveränt.
  • Dexter dot com
    nemo1 skrev 2014-04-12 18:23:33 följande:
    Då jag har hjälpt väldigt många hemlösa katter genom åren så vet jag att det fungerar bra med Milbemax. Jag har aldrig behövt åka till veterinär, vilket stressar katten enormt bara det, för en avmaskning. Det bästa är att ge tabletten när katten har fått varit utan mat en tid.
    Kanon att det fungerar bra för dig men jag förstår inte varför du dissar Profender ? Alla är tydligen inte lika skickliga som dig men det viktigaste är väl att katten blir avmaskad oavsett preparat?
Svar på tråden Hjälp med avmaskningsmetod!!!!