Inlägg från: nemo1 |Visa alla inlägg
  • nemo1

Hjälp med avmaskningsmetod!!!!

Du menar säkert Advocate? Det är ingen pasta utan flytande lösning som droppas i nacken. Varför ska du använda sånt? Har katten konstaterad mask så ge Milbemax. Om du inte vet om katten har mask så ska du inte avmaska i onödan eftersom avmaskningsmedel är ett gift. Köp isf ett "kolla masken" kit på apoteket och skicka in.

• nemo1

Då lär det vara både billigare och enklare att gömma den pyttelilla Milbemaxen i lite köttfärs eller tonfisk om det är svårt att få i katten medicin.

• nemo1
    Dexter dot com skrev 2014-04-12 18:19:53 följande:
    Absolut om det går men att behöva bråka med en katt i evighet med sönderklösta armar, en hysterisk katt , sönderbitna och utspottade tabletter gång på gång är varken roligt, billigare eller resulterar i en avmaskad katt och då är Profender suveränt.
    Då jag har hjälpt väldigt många hemlösa katter genom åren så vet jag att det fungerar bra med Milbemax. Jag har aldrig behövt åka till veterinär, vilket stressar katten enormt bara det, för en avmaskning. Det bästa är att ge tabletten när katten har fått varit utan mat en tid.
  • nemo1
    Angelpia skrev 2014-09-07 15:46:47 följande:
    Milbemax..säkert bra!! tar dock inte all mask (enligt veterinären),och dessutom kan det ge diarre i någon dag..inte kul , varken för dig eller katten smile1.gif Profender , har vad jag förstår, inte de symtomen..-skönt- och dessutom tar de tydligen (Enl Veterinären) de maskar som de andra inte tar.1 droppe i nackskinnet , sen är det klart!.(småkatter 130 kr/2doser)

Ville bara hjälpa till lite..
    Milbemax tar både band-och spolmask. Andra maskar har vi inte i Sverige. Den ger ej heller diarré så din info var inte till någon nytta tyvärr.
Svar på tråden Hjälp med avmaskningsmetod!!!!