• mamaciiita

namn som funkar på spanska/svenska!

Jag är gravid med mitt andra barn och bor utomlands (i mexico) jag behöver tips på namn som funkar att uttala på både spanska och svenska! Min första son heter Emil och det funkar eftersom att namnet emilio/emiliano finns här.

Några tips? Vad heter era spanska/latinamerikanska barn?

• Svar på tråden namn som funkar på spanska/svenska!
  • LillaLillan

Vi känner ett par där en är svensk och en från Argentina och deras döttrar heter Alba och Sophia. Annars som killnamn kanske Theo, Lucas?

• isolande
    Alpha skrev 2014-04-14 20:55:06 följande:
    Om tjej - Julia
    Om kille - Emanuel

Bara två förslag, listan kan göras längre men skulle fylla hela sidan då Cool
    Röstar inte på Julia, skulle uttalas typ Scholia med sche-ljud som i choklad Flört
  • Lindsey Egot the only one

Linda om ni får en dotter. Jag gick på ett dagis och fritids med en spansktalande avdelning. De bara älskade mitt namn. Både pedagogerna och barnen. Jag fattade inte varför när jag gick på dagis men när min fritidsledare Carlos berättade att det betydde söt/vacker på spanska så kände jag mig stolt.

• PH76

Valentin, det ar bara pa franska som det inte riktigt fungerar da alla tror att han ar en tjej da (han ar bara 1.5 ar)

• Herr Gårdsägare

Hejsan!

Vilket äventyr att bilda familj utomlands!

Namn jag gillar är:

Pojknamn
    Agustin (August)
    Carlos (Karl)
    Teo/Teodor

Flicknamn
    Clara 
    Alicia 
    Laura

/Herr Gårdsägare

/Herr Gårdsägare

• mamaciiita

Tack för förslag på fina namn! 

Ella och Lucia är jättefina namn men tyvärr upptagna annars gillar jag dem jättemycket.

Vi funderar på Ellie/Ellen och Anton/Arvid just nu men det känns som att det finns många fina namn som vi missat!

• Dixie

Iris, Daniella, Isabella, Elena, Alba

Sebastian, Victor, Christian

• mamaciiita
    Dixie skrev 2014-04-22 21:51:02 följande:
    Iris, Daniella, Isabella, Elena, Alba

Sebastian, Victor, Christian
    Margaux skrev 2014-04-22 21:54:58 följande:
    Mina heter Isabella och León....
    Gillar också Carmen
    Isabell(a) har min lillasyster "paxat" :) hon heter Alva så det blir för likt Alba! Daniella är fint men det heter min mans systerdotter redan. Sebastian gillar min man men inte jag! Victor är också upptaget liksom Christian. Elena var jag inne på ett tag. Vi funderar på León eller Eugenio som andranamn, det blir efter min mans morfar som hette Eugenio och León i efternamn!

• mamaciiita
    Hallonbåt02 skrev 2014-04-22 22:36:00 följande:
    Pedro
    Julietta
    Christian 
    Cecilia
    Perdo heter en nära vän, Julietta gillar jag inte riktigt men kanske Juli eller Julia men så utalas J väldigt annorlunda på spanska så då blir det att man får förklara uttalet hela tiden eller stava med Y. Cecilia gillar min man men jag gillar mer Celia men det gillar inte han!
  • mamaciiita

Nu har vi fått reda på att det antagligen är en pojke och då blir det genast mkt svårare.. tycker att det är jättesvårt att komma på pojknamn! Så.. fler pojknamn nån?

• Hallonbåt02
    mamaciiita skrev 2014-06-18 01:08:31 följande:
    Nu har vi fått reda på att det antagligen är en pojke och då blir det genast mkt svårare.. tycker att det är jättesvårt att komma på pojknamn! Så.. fler pojknamn nån?
    Rafael :)
  • YokohamaNr2

Lorenzo
    Reuben/Ruben
    Xavier
    Fernando
    Emilio/Emil
    David
    Luis - finns ju en massa stavningar och funkar på de flesta språk
    Michel/Mikael
    Johan/Joan
    Carl/os
    Manuel
    Ricardo
    Anton/io
    Alfred/o
    Marco
    Daniel
    Miguel - Tycker det är fint och uttalas ju faktiskt ganska lika på svenska Miggel

Svar på tråden namn som funkar på spanska/svenska!