Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Gå två år i förskoleklass

Min son är född i december och gick om förskoleklassen. Han hatar skolan pga det. Hans lärare la all vikt på att han skulle använda kniv och gaffel, skulle sitta still på stolen fast han satt på stolen. Nu visade det sig att han har adhd utan hyperaktivitet (förr kallades det ADD). Det förstörde hela hans skolglädje. Hade han inte varit social och gillade kompisarna hade han säkerligen skolkat. Men det gör han inte som tur är.

Dixie skrev 2014-04-11 22:04:45 följande:

På vilket sätt påverkades lärarens beteende av att sonen gick 2 år i förskoleklassen?
    Dessa två en förskolelärare och en lärare tycker barn ska sitt blickstilla och bara lyssna, ta in och utföra. Som marionettdockor. Inga bra pedagoger öht men av den gamla skolan. Favoriserar flickor och avskyr pojkar. Alla som haft barn där säger samma sak. Dessa två borde inte jobba med barn men pga långa anställningar kan de inte sparkas.
    Sous skrev 2014-04-11 22:43:24 följande:

Men det har ju inget med TS fråga att göra. Usla pedagoger kan ju förstöra skolglädjen oavsett om man går om förskoleklassen eller inte. Det kunde ju lika gärna varit en lärare i ettan som betedde sig illa.

Nu vet jag inte om det var mig du menade men här går de i F-2 klasser.
Svar på tråden Gå två år i förskoleklass