Gung Ho skrev 2015-01-29 20:43:56 följande:
När man ser vissa mäns gnällande på
Familjeliv så börjar man undra vad männen egentligen är för sörja av tragiska människor.
Jaha?
Var du tvungen att skriva det för att du var rädd för att jag för ett ögonblick skulle tvivla på det manshat som de flesta feminister odlar?
Bjoer skrev 2015-02-03 10:38:10 följande:
Skönt politikersvar som undviker frågan. Ja, alla hade det sämre. Det var synd osv. Berätta nått vi mer vi vet! Men anser du att det var jämställt? Om inte, till mannens fördel? Till kvinnans? Eller svarar du "Vet ej.", vilket också är ett helt ok svar?
Medellivslängden verkar har legat på 48,8 för kvinnor och 45,1 för män 1861 och därefter en stadigt ökande trend. Vid 1800 låg den på 37 år (ospecificerat kön, lite längre för kvinnor, lite kortare för män). Fast du lär väl påstå att jag ljuger igen antar jag..., trots källor.
Förövrigt är kvinnor precis lika sexistiska som män och inga av dem är överallt på det sätt du tror feminister ser världen.
Nej, det var ett faktabaserat svar. Jag vet inte ens vad jämställdhet är, ingen tycks veta det, män och kvinnor är inte likadana och vad syftet med jämställdhet är eller om det ens är eftersträvansvärt är jag inte övertygad om.
Du tycks, återigen, missa att jag inte är feminist.
Jag är emot tanken på kvoteringar och på att forcera fram en feminist-marxistisk totalitär samhällssyn eftersom jag inte bekänner mig till den ideologin.
Du gör missen att tro att jag skriver under på din ganska inskränkta och intoleranta syn på världen, vilket jag inte gör. Om någon kommer till mig och börjar prata om jämställdhet så vill jag ha en definition av vad det är och vad man rent konkret är missnöjd med.
När dessa feminister sedan börjar prata om löneskillnader och mäns våld mot kvinnor anför jag som motargument att de påståenden som görs i lönedebatten är felaktiga och att feminismen som ideologi snarare gynnar än motverkar det man menar är "mäns våld mot kvinnor".