Inlägg från: mr me |Visa alla inlägg
  • mr me

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

KimPossible skrev 2014-04-11 23:22:50 följande:
    Eftersom du har för vana att kalla alla kvinnor (men även män) som inte tycker som du för feminister, oavsett ämne, så är det en rimlig slutsats att dra. 
    Det finns ingen rimlighet i den "slutsatsen" alls, så sluta att ljuga om mig nu tack. Du gör dig bara själv till ännu en anledning att hata feminism.
  • mr me
    mindless skrev 2014-04-11 23:18:59 följande:
    Förresten, då får en sak: Du tycks helt ha missförstått vad normkritik går ut på. Varsågod, den bjuder jag på!
    Nej, det har jag inte. Jag visste att du skulle dyka upp i tråden och börja yra om att jag missförstått normkritik så jag funderade på att ta upp det redan i mitt inlägg, men lät bli. Jag vill nämligen inte föra en monoton dialog enbart med dig utan riktar mig till fler än du. Alla är inte lika enkelspåriga och de flesta andra förstår nämligen innebörden av så kallad "normkritik" och dess praktiska konsekvenser.
  • mr me
    mindless skrev 2014-04-11 23:48:26 följande:
    Så du tror, seriöst och på allvar, att de som bedriver normkritik har som mål att upplösa alla normer, sudda ut moralen, avskaffa varje uppfattning om rätt och fel? Och för att fortsätta detta mentala haveri, denna travesti på förnuftigt resonemang, så menar du vidare, återigen seriöst och på fullt allvar, att det är denna normkritik som ledde till misshandeln av manen i Kortedala?

Som sagt, man tar sig för pannan! 
    Det var inte vad jag skrev, utan din väldigt märkliga förvrängning av vad jag skrev. Men ja, den feministiska idén om att angripa rådande samhällsnormer och det självändamål som man ser i att bryta upp dessa, utan att fråga sig om de är viktiga för samhället eller ej, bidrar just till att bland annat sådana saker inträffar. Det är inget konstigt alls egentligen. I ett samhälle utan normer, regler, etik och moral så är det inte så underligt att en grupp ungdomar plötsligt kan få för sig att slå ned en pensionär och brutalt misshandla honom.

Men fortsätt du att ta dig för pannan, då har du i alla fall någon nytta av den delen av kroppen.
  • mr me
    sjuttiofemman skrev 2014-04-14 09:22:25 följande:
    Sd hatar feminismen eftersom de får kväljningar av tanken på allas lika värde, det är något väldigt främmande för dem.
    Vad mycket prat det blev om SD i den här tråden, var det nödvändigt att ta upp? Vad hade det med saken att göra?

Och så den där floskeln om "allas lika värde" som ingen riktigt tycks kunna förklara innebörden av. Hmm...
    hannis skrev 2014-04-15 11:30:07 följande:
    Svar: Nej jag förstår dig inte alls. Som kvinna kan jag överhuvudtaget inte förstå hur man INTE kan vilja ha jämlikhet mellan kvinnor och män. Och det är ju det feminism står för, inget annat.  
    Vad betyder ens "jämlikhet" i sammanhanget? Vad menar man med det? Och med tanke på hur sexistisk och rasistisk feminismen är med alla sina påhopp på "kränkta män", "gubbslem, prat om "rasifiering" och liknande så förstår jag inte riktigt hur man tänkt sig att det ska gå ihop? Det är inte konsekvent någonstans...
  • mr me
    sjuttiofemman skrev 2014-04-15 13:44:12 följande:

Förstår att allas lika värde är ett besvärligt begrepp för dig. Det är vad det står, alla ska behandlas lika i samhället. Krångligt?
    Haha, nej, det är ju inte vad det står? Att alla ska "behandlas lika" och att alla är "lika värda" är inte nödvändigtvis samma sak. Sedan måste man då fråga sig vad det betyder att alla ska behandlas lika? Vad betyder det, rent konkret? I sådana fall borde du vara motståndare till kvotering exempelvis? Och du borde vara emot att invandrare får etableringsstöd, eftersom det inte är något som svenskar har rätt till.

Dessutom borde det betyda att skattebördan borde vara lika hög för alla. Jag menar, om jag betalar hundratusen kronor i skatt varje år, så ska min granne Muhammed som lever på socialbidrag minsann också göra det. Eller? Annars är det ju inte lika.

Kan du inte bara erkänna att begreppet "alla människors lika värde" är en väldigt korkad floskel som inte betyder någonting alls?
  • mr me

Oj, vaknade den här tråden till liv?

Tja, jag tycker väl inte bättre om feminister efter avslöjandena om FI-riksdagskandidaten som torterade sin dotter och den andra FI-riksdagskandidaten som anlitade städhjälp som hon sedan vägrade betala för.

Och på toppen av det hur grisigt feministerna på det här forumet beteer sig. Det räcker ju egentligen ganska långt bara det.

Jag tror att den intelligenta och sunda feministen är lika svåruppnåelig som praktiskt användbar kall fusion och supraledare.

• mr me
    Themis skrev 2014-10-08 22:59:26 följande:
    Så jobbigt, då måste du hata alla män också för både Fritzl och Hitler och Stalin och Lenin och Idi Amin och sådär 90% av alla massmördare är ju män?

Det finns inte ett enda parti eller grupp man kan vara positiv till om man ska tillämpa kollektiv bestraffning på det viset. Det enda du säger här är alltså att du själv är exakt lika god kålsupare som de mest extrema råfeministerna.

"X gjorde Y, alltså är alla X onda!!!"

Det inte alla som är så talangfulla när det gäller att få till argumentationstekniska självmål, det måste man ge dig cred för!

Jag gör inget argumentationstekniskt självmål?

Att jag hyser stark avsky mot feminister innebär ju inte att jag tycker om eller omhuldar massmördare (Frirzl är väl ingen massmördare iofs?). Det finns inget sådant logiskt samband alls.

Man kan givetvis både ogilla feminister och tycka illa om Fritzl på samma gång. Och jag har inga problem med att tillämpa "kollektiv bestraffning", om det är vad du vill kalla det, gentemot alla massmördare.

Du verkar däremot undermedvetet, och det är något du har gemensamt med de flesta feminister, sätta likhetstecken mellan feminister och kvinnor. Du ser det som att det är samma sak och då kan jag förstå om det blir galet för dig och du börjar dra paralleller till män.

Alla män är inte massmördare (långt ifrån), alltså behöver man inte ogilla alla män.
    Alla kvinnor är inte feminister (långt ifrån), alltså behöver man inte ogilla alla kvinnor.

• mr me
    mr me skrev 2014-10-11 17:03:54 följande:

(Frirzl är väl ingen massmördare iofs?)

Fritzl*
  • mr me
    FDFMGA skrev 2015-01-27 08:37:39 följande:
    Nu senast var det något om att man blir mer högerorienterad efter att man blivit förälder, där du skapat en enkät med svarsalternativ som skulle ge dig bekräftelse. Själv blev jag mer åt vänster och kunde alltså inte hitta något svar som passade mig i din egenterapeutiska tråd.

www.familjeliv.se/forum/thread/74746520-blev-du-hogerextrem-nar-du-fick-barn
    De två svarsalternativen i den tråden är JA och NEJ. HUR kan man inte lyckas hitta ett svarsalternativ som passar då?
    FDFMGA skrev 2015-01-27 08:37:39 följande:
    Det förvånar mig inte alls att det finns några antifeminister här på FL som ältar inbillade oförrätter i oändlighet i trådarna.Jag gissar att de dras till FL eftersom flertalet medlemmar är just kvinnor och att de här får möjlighet att på distans få säga ifrån på skarpen mot den värld som behandlar dem så illaSkrattande

Det finns ju många feminister på Familjeliv, det finns inte på Flashback eller andra forum där forumreglerna är lika för alla och där moderatorerna själva inte är feminister som åsiktsmodererar.

Jag är nyfiken på och vill förstå feminister, vad som gör någon till feminist. Feminister kan inte debattera på forum som Flashback där de måste argumentera sakligt, därför får jag vända mig till Familjeliv.

Feminism är ett intressant västerländskt samhällsfenomen och jag är själv övertygad om att feminismen är en motreaktion mot den jämställda mannen. Den västerländska kvinnans hat mot männen har fötts ur ett missnöje över att männen inte längre uppfattas vara män.
  • mr me
    Solidaritet skrev 2015-01-27 12:51:26 följande:
    Nej, bara de kvinnor som propsar på att ha samma rättigheter som dig, uppenbarligen. 
    Fast kan du ens definiera det där? Vad är "samma rättigheter"? Vad menar man ens med det?

Det är ju bara feministiska floskler och tomma ord som saknar all form av verklighetsförankring.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?