Inlägg från: Rikard |Visa alla inlägg
  • Rikard

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

VIDE MI skrev 2014-04-11 19:52:28 följande:
    Nej jag kan inte alls förstå varför man skulle vara emot jämställdhet och lika värde för alla i landet. Att alla har rätt att välja sin väg. Skulle aldrig kunna vara vän med någon som inte ansåg det som en självklarhet att alla har samma värde.
    Så skönt när någon redan har skrivit precis vad man själv tycker så att man slipper fundera på formuleringarna själv.
  • Rikard

Mr me, jag har nu läst igenom alla dina inlägg och för att göra det hela enkelt så kan man säga att jag tycker tvärt emot dig om i stort sett allting. Många av dina inlägg är bland det dummaste och mest fördomsfulla jag läst på mycket länge. Om jag skulle gissa på partitillhörighet skulle jag säga Sverigedemokrat.

• Rikard

Man bör nog granska de egna normerna också. Inte för att förkasta dem, utan för att se om de håller.

• Rikard
    mindless skrev 2014-04-12 06:20:28 följande:
    Ju mer jag funderar på det desto rimligare låter det. Feminismen ligger troligen även bakom förintelsen, mordet på Palme, elfte september, tsunamin 2004, det försvunna malaysiska planet samt det orimligt höga priset på snus.  För att bara skrapa lite på ytan. 

Plötsligt ser jag ljuset, och allt som krävdes var "ganska enkel logik". 
    Nu inser även jag att Grotesco misstagit sig. Allt är inte alls bögarnas fel. Det är feministernas fel.

• Rikard
    Skuld skrev 2014-04-12 10:08:51 följande:
    Återigen argumenterar mr me sakligt och utförligt för sin ståndpunkt, och återigen möts han av ad-hominem och straw man-argument av klubben för inbördes beundran.

Jag håller inte med mr me i mycket, men om ni som "debatterar" med honom är representativa för feminismen så är jag glad att jag slutade kalla mig feminist när jag var fjorton.
    Om mr me har argumenterat sakligt för sin ståndpunkt så är det sorgligt att någon har raderat just de inläggen, för de finns ju uppenbarligen inte kvar i tråden.
  • Rikard
    Plopps80 skrev 2014-04-12 19:19:02 följande:
    I stort sett alla feminister tyckte det var rätt av den muslimske mannen i trollhättan att vägra skaka hand med en kvinna, just för att hon var kvinna. Han anmälde kvinnan då han kände sig kränkt och fick ca 50.000:- i skadestånd. Kvinnan var ju den som verkligen blev kränkt men feministerna är bara på mannens sida. Det är typiskt för nutidens feminister de är då rakt inte på kvinnornas sida som de borde. Nej man sympatiserar med män som kränker kvinnor.
    Eh ... nej.
    Du får nog ha lite mer på fötter för att komma med uttalanden om vad "i stort sett alla feminister tycker" än en tråd full av anonyma inlägg på internet. En tråd som för övrigt inte ens bevisar ditt påstående.
  • Rikard
    Plopps80 skrev 2014-04-12 21:04:40 följande:
    Japp där ser ni. Feministerna försvarar handlingen. Sorgligt. Och pinsamt att kalla sig feminist när man stöttar kvinnor som blir kränkta.
    Nej, det visar inte tråden du hänvisar till.
  • Rikard
    kerstinsmide skrev 2014-04-12 21:05:57 följande:
    Jag kan förstå att man känner avsky mot extremisterna som finns inom feminismen. Men inte mot feminismen som grundtanke. Det står ju för att alla ska ha det lika. Man som kvinna, homo som hetro. Alla är vi lika värda. Dock så kan jag uppfatta det som att vissa extrimister inom feminismen vill att kvinnor ska ha mer än männen. Satt på en buss en gång, hade på mig en kjol och bara ben. Plötsligt så kommer en kvinna fram till mig och säger (ganska hetsigt och bestött) "du vet att du inte ska raka benen för någon man va? Han ska tycka om dig som du är och inte bry sig om lena ben eller orakade armhålor! Vi tjejer måste hålla ihop, feminist javisst!" Varpå jag svarade (totalt jätteförvirrad) "eh.. va... vad.. men.. nej men jag har en flickvän" och då sken hon bara upp och sa "grattis :D" sen gick hon. Detta är inte riktig Feminism enligt mig. Det är bara löjligt. Feminism står för att alla är lika värda. Gör en kvinna samma jobb som en man, ska hon få samma lön.
    I huvudsak är feminismen inte alls någon särskilt extremistisk rörelse, men det finns en liten klick väldigt högljudda feministhatare, som mr me och några andra som skriver här, som inte drar sig för att ta fram de feministstollar som förvisso finns och helt enkelt ljuga ihop att detta är feminismens huvudfåra.
  • Rikard
    Fagerlund skrev 2014-04-12 22:31:33 följande:
    Nej, feminismens grundtanke är att kvinnor ska få det bättre jämfört med män. Det finns inget exempel på att feminister försöker förbättra för män.
    Som så många andra som hatar feminismen har du uppenbarligen inte ens förstått vad det handlar om. Eller så bryr du dig helt enkelt inte.
  • Rikard
    Fagerlund skrev 2014-04-13 09:47:25 följande:
    Feminismen har aldrig gjort något för män.
    Och LO gör inte mycket för adeln.

Vi är faktiskt en försvarlig mängd män som anser att det är helt uppåt väggarna att vissa människor, för att de råkar ha fötts utan snopp, ska ha ett underläge i samhället. Detta är vad feminismen handlar om. Vi tror också att ett sådant samhälle är bättre för alla, även männen, eftersom vi inte tycker om att leva i en värld där ens öde ska avgöras av vad man har mellan benen.
Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?