Inlägg från: Rikard |Visa alla inlägg
  • Rikard

Kan du förstå att man känner hat mot feminism?

Då frågar jag vilken kvotering du tänker på, biologic.

• Rikard

Om du, Fagerlund, anser att vi har full jämställdhet idag så har vi olika uppfattning.
    Lagarna må vara jämställda, men samhället är det inte.

• Rikard
    Fagerlund skrev 2014-04-13 17:38:56 följande:
    Kan du ge något exempel på ojämställdhet i dagens Sverige?
    Ja, det kan jag, men nu försöker du bara blanda bort korten.
    Jag började med att be att få syna feministhatarnas påstående om att kvinnor enligt lag har fler rättigheter och att kvinnor försöker tillskansa sig fördelar jämfört med män. Konkreta exempel, inte svepande påståenden!
    Jag väntar fortfarande och låter mig inte förledas av att ni försöker byta ämne.
  • Rikard
    Helene70 skrev 2014-04-13 18:56:21 följande:
    Rikard, du är så klok så att jag blir tårögdHjärta
    Tack.
  • Rikard

Nu är det inte "feministerna" som stiftar lagar utan riksdagen, som är svenska folkets valda representanter.

• Rikard

Om Sveriges riksdag består av feminister så beror det på att svenska folket har röstat in dem, så fungerar demokrati.

• Rikard

Jag tänker inte titta på era filmer. Om ni orkar spamma internet med er skit kan ni bemöda er om att redogöra för era "bevis" i skrift.

• Rikard

Ok, Gert, då ska jag söka på dina inlägg när jag sitter vid datorn och inte telefonappen.

• Rikard

Min invändning mot filmerna gällde egentligen inte dig Gert utan de andra näthatarna som inte orkade berätta vad filmerna sa trots att de annars orkar skriva hur mycket som helst.

Ditt påstående om partiledarna och feminismen tvivlar jag inte. Personligen skulle jag aldrig rösta på en partiledare som inte var feminist. Dock tror jag att det för en del politiker bara är en läpparnas bekännelse. Tyvärr anser jag.

• Rikard
    Gert skrev 2014-04-13 21:58:50 följande:
    Exakt, så fungerar demokrati. Tyvärr verkar inte en del förstå det när det gäller SD.
    Det brukar väl vara SD som inte fattar det där med demokrati?

Många SD-anhängare har ju fått för sig att de ska ha inflytande på politiken trots att de utgör en liten ynklig men extrem minoritet. Hur kan de tro de, när inte ens sossarna har inflytande när de inte har majoriteten med sig.

SD-folket är ibland förbluffande obildade och korkade.
  • Rikard

Det är ganska mycket som verkar ha undgått SD-folket.
    Själv checkar jag ut för en veckas utlandssemester. Tråkigt att ingen av de som så flitigt spyr sin galla över feminismen bemödade sig om att bekräfta sina påståenden.
    Återigen får vi nöja oss med deras blinda hat.

Svar på tråden Kan du förstå att man känner hat mot feminism?