Inlägg från: fialotta28 |Visa alla inlägg
  • fialotta28

Sockerberoende

Jag är också ett sockermonster. Det är så gott att äta. Särskilt det som är sött och onyttigt, blir godis flera dagar i veckan. Hänger gärna på och peppar. För mig är det inte svårt att motivera mig till att träna då jag är fotbollsdomare och måste hålla mig i form för att orka med matcherna. Det stora problemet är att jag äter alldeles för mycket och småäter.

• fialotta28

Den här veckan har jag varit riktigt slarvig med godis, tre dagar på rad och nu mår jag illa. Inte bra alls Jag har satt upp delmål vad gäller vikten i alla fall : två kilo inom tre veckor.  Något som fungerar för mig vad gäller att begränsa mina portioner är att äta på liten tallrik. Då lurar jag hjärnan att den fått mer mat än den egentligen inte fått.

• fialotta28
    Cheeses skrev 2014-04-12 19:38:45 följande:
    Att begränsa portionerna är väl inte så smart när man är sockerberoende? Ät massor av rotfrukter, sallad, kött och bra fett. Du håller dig mätt länge och du får en jämnare blodsockernivå. Du ska äta dig mätt alltså! Jag har uteslutit pasta, potatis och ris. Äter mängder med sallad, rotfrukter, kött och bra fett. Äter mig alltid mätt och har gått ner 3 kg på 1 månad.

Dina tips är bra men de fungerar inte för mig då jag tränar så pass hårt. Jag måste ha även pasta, potatis och ris men i mycket mindre mängder för att orka. Jag har testat, ska jag lägga till.  
Svar på tråden Sockerberoende