Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Inget sex igår och jag har haft mensvärk under natten också och har lite ont i magen nu på morgonen också. Inget mer slem dock och jag som för mig själv hoppades att något hade dragit igång. Tji fick jag.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Har fått lite blodblandat slem här nu ikväll men har inga direkta andra känningar annat än lite smått ont i ryggen. Tappen är helt mjuk och öppen för två fingrar men vet inte om jag varit lite öppen förut också då jag inte kollat tidigare?? Bara att vänta och se...
Jag trodde att det var på g igår för jag fick bara mer och mer ont i ryggen, mensvärk och ont i ljumskarna, men icke. Sprang på toaletten en massa gånger inatt och kräkte som bara den en utav gångerna. I morse kände jag nada men nu har det kommit lite mer rosa slem och jag har sammandragningar men inget som gör ont. Jag blir knäpp på min kropp som håller på och juckar såhär, rosa slem har alltid varit startskott för förlossning förut. Grymt besviken att det inte händer något mer.
Mer slem denna morgon men inga andra känningar. Suck... Vi har underbart väder idag iallafall, alltid något...
Jättelivlig bebis, stötar i bäckenet, ilningar och tryck i tappen, ont som fasiken i svanskotan. Det kommer mer och mer slem varje gång jag är på toaletten. Har fått ont i ljumskarna också, kan knappt sära på benen utan att det gör fruktansvärt ont. Vi får se vad bm säger imorgonbitti.
Varit hos bm idag och bebis är fullt fixerad och ligger så långt ner som det bara går. Hon verkade tveksam till om vi skulle träffas i nästa vecka och att jag gärna fick höra av mig om vi åkte in. Ingen mera slempropp har släppt idag, har hållit på i nån vecka nu ju, kanske är slut? Jag har varit uppe en gång i timmen inatt och jag vaknade en timme innan väckarklockan imorse. Det trycker på, illar i tappen och jag har ont i ljumskarna och svanskotan. Jag går bredbent och vaggar, ser nog ganska så roligt ut. 4 Har sprungit på toaletten och gjort nr 2 flera gånger om dagen i flera dagar nu också, i vanliga fall blir det inte ens dagligen. Åhh vad jag hoppas att det drar igång nu
Jag hade en massa motivation för några veckor sedan och tänkte ju att jag skulle ha hela fryser full med att färdiglagad mat vid det här laget men nix. Jag orkar helt enkelt inte så det känns som om det kommer att bli en hel köpemat när den lilla anlänt.
Åhh, vad allt känns tungt och jobbigt nu och jag känner mig taskig men det ska bli skönt att de två äldsta ska åka till mormor och morfar några dagar för jag spyr snart på deras tjatande och bråkade. :-P