• Kia82

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

DevilsDaughter skrev 2014-06-06 16:31:07 följande:
    kia: Låter som en bra ide! Vår barnvakt kommer hit när det sätter igång så vi slipper tänka på de..

För oss så beror det på när på dygnet det tar fart och vi måste åka in. Är det på natten så ringer vi hit dom, känns sådär att dra upp tre barn när man är mitt uppe i ett värkarbete. I annat fall så släpper vi av dom på vägen.
  • Kia82
    Towandaa skrev 2014-06-06 18:42:18 följande:
    Är nu inne på nedräkning i sista veckan, gick in i v 40 igår! Allt är förberett och klart och Skruttis får komma när som helst. Det sparkar och det bökar så fort jag sätter mig och försöker ta det lite lugnt. I natt trodde jag att bebis skulle komma ut genom magen. Det är fascinerande hur mycket de kan röra på sig när huvudet är fixerat. Inga tecken överhuvudtaget på att nåt är på gång dock, bara sammandragningar som blir jobbigare och jobbigare, men inget som tyder på att det går över i värkar .

För mig så har det alltid varit lugnet innan stormen innan det har dragit igång, alltså ingen känning alls och så helt plötsligt. Snart har du din bebis hos dig.
  • Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-06-06 21:32:13 följande:
    Kia: hehe precis så sa jag idag till min man! Att så lite känningar som jag haft idag har jag aldrig haft så kanske är det lugnet före stormen! Tror inte att det är så egentligen, men hoppas kan man ju! Börjar ställa in mig på att faktiskt gå tiden ut och ev också gå över.. Har ju trott så länge att det varit på G så börjar ge upp de där nu.. Hur har dina tidigare förlossningar varit? Tänkte eftersom du fått tre barn och det är ju ganska vanligt att det går fortare för varje barn.. Vi väntar ju också fjärde och är lite nyfiken på hur fort det kommer gå denna gången.. Gäller att man hajar att det är dags när det väl är dags, hehe..

Haha, lite lustigt att du frågar eftersom jag nyss skrivit om mina förlossningar i en annan tråd under kategorin syskon och i tråden För alla som väntar syskon 2, 3, 4 osv. Kika där.
  • Kia82

Idag har det varit en jobbig dag. Vaknade tidigt i morse och var så fruktansvärt trött men för pigg för att sova. Lyckades ändå att småslumra lite en stund senare. Senare åkte vi ner till stan och gick och kikade lite i affärer och tog en promenad längs ån. När vi kom hem så började förvärkarna riktigt starkt så starkt att jag fick andas mig igenom dom. Sen hade vi lovat barnen att äta ute idag och när vi sitter och äter så blandas de onda förvärkarna med rejäla drag i ryggen och ett tag där så trodde jag faktiskt att det var början på de riktiga värkarna. Sitter hemma i soffan och har rejält med förvärkar och trots att jag gärna vill att bebben kommer ut så är jag alldeles för trött för att föda barn nu och jag ser fram emot att krypa ner under täcket snart. Bebben är oerhört aktiv, bonkar i bäckenet så att det ilar och trycker till urinblåsan titt som tätt, mindre trevligt. Jag har svårt att tänka mig att bebisen vill komma innan bf men ändå så känns det så skumt och nära. Godnatt

• Kia82

Har haft en del förvärkar idag också och ett surrande i bäckenbotten av huvudet som står emot. Jag har nu börjat att må lite illa så får väl se om det blir värsta kräkkaskaden ikväll igen. :-P

• Kia82

Fy sjutton vilken natt men det har inte berott på graviditeten utan på att lilla sonen haft feber som bara den och vägrade att ligga någon annanstans än i våran säng. Massor med skrik och gråt och vägran att ta Panodil resulterade i inte alls så mycket sömn för oss. Nu är jag hemma med sonen efter att ha lämnat av i skolan och försöker att få i honom Panodil som han fortfarande vägrar. Vi är trötta! Inga känningar i magen annat än lite buffar samt en himla huvudvärk.

• Kia82

Igår gick en bit av slemproppen och jag hade en himla ryggvärk som vid ett tillfälle kändes som att det gick över i småvärkar. Sov som en stock inatt och i morse kom det pyttelite slem igen. Jag har idag ett himla tryck i bäckenet, ryggvärk från och till, lite ont i ljumskarna och trots att jag känt mig nödig ända sedan igår eftermiddag så går det inte att göra nr 2, känns som bebisen ligger långt ner och trycker. Åhh vad jag vill att det ska dra igång men skulle inte förvåna mig om jag får gå såhär i några veckor till. :-P

Bf 27/6
  • Kia82

Färdknäppade igår men fick inte så mycket som en sammandragning efter det. Sprang på toaletten en miljon gånger inatt kändes det som. I morse kom det en slemmig "mask" så lite händer det ju iallafall. Har även obehagliga ilningar nervklämningar i underlivet och lite sammandragningar. Idag fick jag även ett ryck och har nu städat nedanvåningen och våttorkat, funderar även på att baka lite sen och det var länge sen som jag var sugen på det så hoppas att det är något i det undermedvetna som säger att det börjar bli tid att fixa lite nu. :-P

• Kia82
    Juronjaure skrev 2014-06-13 17:48:20 följande:
    Vad tänker ni använda för smärtlindring?

Lustgas, det är det enda jag någonsin använt.
  • Kia82

Lite mer slem har kommit ikväll och lite som var rosa. Jag har haft ganska så rejält med mensvärk i 1,5 h här nu, så här kraftigt har det inte känts tidigare någon gång i den här graviditeten. Tankar om latensfas har dykt upp, får se om jag kan sova. :-P

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!