• Kia82

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Juronjaure skrev 2014-05-27 21:55:38 följande:
    Bebisen har fixerat sig med huvudet låååångt ned i bäckenet. Jag frågade om det betydde att den skulle ploppa ut när som helst, men så var det inte ;) Skönt, för jag ska frosta av frysen och måla spjälsäng innan bebben kommer...

Nej, det betyder tyvärr ingenting. Min envisa lilla son låg så långt ner som det bara var möjligt men han verkade trivas så bra att han låg kvar nästan två veckor över tiden. Drygt.
  • Kia82
    Nelliesson skrev 2014-05-28 11:15:29 följande:
    Ja det är nog bäst att ta det lite mer lugnt man måste inte städa hela tiden och hålla rent och snyggt fast man vill det är ganska pedant det enda som krävs egentligen är att hunden får stimulans och motion och jag känner att inte jag ger den tiden till hon nu eftersom promenaderna blir begränsade, jag kan inte gå så fort känns som att man vilar hela tiden men inom mig är det en inre stress pga att man inte vet när bebis ska komma och alla mvc kontroller tar också på krafterna  

Jag känner igen det där med att man vill ha rent och snyggt omkring sig eller åtminstone så gott det går med tre ungar som inte är de bästa på att plocka undan efter sig. Sitter just nu här hemma och måste anstränga mig från att inte gå och hämta dammsugaren för nu så har här inte dammsugats på flera dagar. Mannen beordrade mig att ta det lugnt idag eftersom det blir full rulle i fyra dagar sen med ledighet, kalas och övriga gäster och han skulle städa när han kom hem. Har börjat känna av allt fler förvärkar med molande värk som håller sig kvar så jag vet ju att han har rätt.
  • Kia82

Kom på en annan sak som jag glömt att skriva tidigare. Jag får ofta ont i det ena örat i samband med att jag går och lägger mig men det är inte varje kväll. Igårkväll hade jag så ont att jag fick ta en Alvedon men sen kände jag ingenting när jag var vaken under natten. Någon som vet vad det kan vara, har hållit på från och till i några veckor nu? :-/

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-28 11:37:40 följande:
    Jag har också haft ont i ena örat men jag har haft ett hål i en tand så jag antog att det berodde på det. Var och lagade hålet idag iallafall så får se om öronvärken släpper den med.

Ok. Jag har inte hål i någon tand vad jag märkt så tycker att det är så konstigt, har haft en del huvudvärk de sista veckorna också.
  • Kia82

Ja jippi, nu är det juni!!! Jag är så trött på att vara gravid nu samtidigt som jag nu ikväll för första gången känner av lite rampfeber. Igår började jag att packa Bb-väskan lite så nu är det mest hygienartiklar som fattas och som kommer att packas ner i sista stund typ. Får inte glömma min journal heller och bilstolen men troligtvis så är det ju många veckor kvar. Det jobbigaste nu är väl att jag känner mig så trött men samtidigt rastlös hela tiden och det känns som om jag ofta är nära till gråt. Min lilla son har blivit om möjligt ännu mer mammig, klängig och besvärlig de sista dagarna. Döttrarna tycker att det är dags för lillasyster att komma nu.

• Kia82

Nu är det 25 dagar kvar men vågar knappt ens hoppas på att det blir denna månaden, blir nog en juli-bebis. Ju närmare man kommer desto drygare känns det och jag börjar att få lite fjärilar i magen och hoppas innerligt att vi hinner in.

• Kia82
    Nelliesson skrev 2014-06-03 10:03:52 följande:
    Kia: Det är ditt andra barn va? Då borde den komma lite tidigare så det blir nog en Junibebis ändå?

Nej det är mitt fjärde. Inatt har jag varit på toaletten SEX gånger och kissat, slitit, spytt om vart annat. Igårkväll hade jag mycket förvärkar och idag har jag ett otrevligt tryck i magen, mår illa och har varit på toaletten och gjort alla tre saker nu på morgonen också. Jag känner mig, blek, trött och skakis. Hade jag varit lite närmare bf så hade jag nästan trott att det låg i startgroparna men nu så är det ju 3,5 vecka kvar.
  • Kia82
    Liinda skrev 2014-06-03 09:56:38 följande:
    Haha jaså, vad roligt, jag har ca 4 veckor kvar, men hoppas på nån vecka tidigare. Åh det låter ju som du kan få när som helst nu!! Men vad gör BM då?  I natt har jag vaknat av att min arm har sockerdricka...eller vad heter det? nästan bort domnad, jag har inte legat på den...i morse när jag vakna var det super läskigt och det stråla ut på handleden. Tog några timmar innan de slutade..men nu känner jag lite konstig i handen men helt ok. Kan det ha med graviditeten att göra eller vad tusan kan de vara? Har ni haft liknande? 

Jag har också kryssningar eller domningar i både armar, ben och har nu också börjat att få så smått i händerna. Vet inte riktigt vad det beror på?
  • Kia82
    soffipropp1987 skrev 2014-06-03 11:17:08 följande:
    Jaha, jo vi bor också i varberg och det känns väldigt skönt med tanke på att det är så många som åker flera mil bara för att få föda här. Klart man är förväntansfull och att det ligger en spänning i luften inför förlossningen. Men iaf väldigt skönt att få föda på ett sjukhus som har gott rykte

Halland är ju känt för att ha bra sjukvård/förlossning svård. Jag kommer att föda i Halmstad precis som förra gången.
  • Kia82

Wiieee, jag går oxå in i vecka 38 imorgon och nu känner jag mig helt redo att träffa vårt lilla tillskott till familjen. Det är ett himla tryck i magen och sparkande och bonkande. Huvudet står och studsar nere i bäckenet och förvärkarna blir mer och mer kännbara för var dag som går. Bb-väskan är packad så när som på necessären men den får jag plocka ihop i sista stund. Funderar på om man ska göra iordning ett litet övernattningskit som står färdigt till barnen också, vet ju inte när det drar igång på allvar liksom och det lär ju bli tillräckligt med turbulens som det är.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!