Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Vi kommer inte fira midsommar i år. Även om bebis dröjer så orkar jag inte åka någonstans så vi ska bara vara hemma. Min sambo har dessutom sagt att han inte ska dricka nån alkohol nu fram tills bebis kommer så att han är körbar när det är dags. :)

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-06-17 10:38:17 följande:
    BF idag.. Inga tecken alls.. Färdknäpp igårkväll, men inga känningar av det heller förutom massa ömhet i underlivet, kommer nog inte ha mer sex nu innan bebisen kommer:( 

Trist :( vi hade sex förra helgen utan resultat. Måste man vara nära bf för att det ska funka?
  • mmjansson85
    DinoElias skrev 2014-06-18 09:37:22 följande:
    Jag hoppar ur här för vår underbara son föddes den 16 juni och är helt underbar!

Säger lycka till till er andra för snart är dom här :)

Grattis! :)
  • mmjansson85

Får se om de blir nåt mer sex för våran del. Jag är inte jättesugen just nu.. igår fick jag lite rosa slem på pappret när jag var på toa så jag hoppas att slemproppen går snart. Har inte kommit nåt mer idag dock.

Har haft lite ondare förvärkar också men inget regelbundet.

Ibland känns det som att höfterna håller på att lossna, har inte haft nån direkt foglossning innan, kan det vara ett tecken kanske?

Känner mig rätt öm i bäckenet liksom..!

Åå jag vill bara att de ska dra igång eller åtminstone få veta NÄR det kommer starta! Känns så segt att bara sitta här och känna efter och hoppas.. Vaknar varje morgon och är besviken för att jag hört att det oftast startar på kvällen/natten.

Usch jag ville bara gnälla av mig lite :p hoppas det går bättre för er andra!

• mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-06-18 11:53:18 följande:
    Varit hos bm idag och bebis är fullt fixerad och ligger så långt ner som det bara går. Hon verkade tveksam till om vi skulle träffas i nästa vecka och att jag gärna fick höra av mig om vi åkte in. Ingen mera slempropp har släppt idag, har hållit på i nån vecka nu ju, kanske är slut? Jag har varit uppe en gång i timmen inatt och jag vaknade en timme innan väckarklockan imorse. Det trycker på, illar i tappen och jag har ont i ljumskarna och svanskotan. Jag går bredbent och vaggar, ser nog ganska så roligt ut. 4 Har sprungit på toaletten och gjort nr 2 flera gånger om dagen i flera dagar nu också, i vanliga fall blir det inte ens dagligen. Åhh vad jag hoppas att det drar igång nu

Låter ju väldigt lovande! :)
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-06-18 10:52:59 följande:
    Grattis Dino!!!

Juron: Ja, det är skönt när man iaf passerat den dagen.. Det är liksom målet man haft framför sig så länge. Jag hade min BFdag igår, men jag kände mig ganska "tom" då, som att man väntat på att något stort ska hända men så händer det inget.. 

jansson: likadant här! har lidit av mycket foglossning tidigare graviditeter, men denna gången har det varit väldigt lindrigt, men senaste veckan har varit skitjobbig! Har jätteont av foglossningen, vaknar på natten när jag försöker röra på mig osv.

Vaknar också besviken varje morgon, för då har jag aldrig några känningar alls:(

Dock precis nyss när jag var på toa så kom det en jättestor *ursäkta* blodslajm, direkt liksom tänds ju hoppet. Men det har ju kommit blod och slem säker minst 20 gånger de senaste 3 veckorna och hittills har det inte betytt något, och jag har noll känningar för övrigt.. Men ändå.. Man registrerar liksom ALLT som kan tyda på att något att på G!

Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 

Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kan ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 

Haha aa min sambo hade nog åkt på en smäll om han sagt nåt sånt :p nä fy fan de e inte kul att känna sig som en invalid.. kunde man bara fungera som vanligt skulle de ju va helt okej men när man knappt orkar ta sig från soffan till toaletten så känns de rätt värdelöst :/
  • mmjansson85

Jag har gjort 4 middagar till mig och sambon att frysa in men vi har ätit upp 2 av dom redan :p får se hur mycket mer jag orkar göra, jag får så fruktansvärt ont i kroppen när jag står upp en längre stund.

• mmjansson85
    Towandaa skrev 2014-06-18 15:10:59 följande:
    Ibland tänker våra gubbar inte längre än näsan räcker helt enkelt!

Det är ju mitt första barn så jag behöver bara hålla ordning på mig och gubben vilket just nu känns som en lättnad. Jag har också städat om och om igen känns det som, kommer ta en sista vända med dammsugaren i morgon, sen får det vara nog.

Jag föreställer mig en mysig sommar under ett parasoll med min bebis, hoppas att både bebis och väder håller med mig. Man måste ju få drömma....

Jag har också tagit i lite extra med förhoppningen att förlossningen ska sätta igång, men Skrutten kommer väl när den är redo, inte när jag vill tydligen.

Jag har lagat massor känns det som:

* Korv stroganoff

* Köttfärssås

* Ost och skinkpaj

* Lasagne

* Köttbullar

* Köttfärslimpa

* Köttgrytor

Lagar inget med kyckling eller fisk för det blir så tråkigt efter ett tag i frysen och går ganska lätt att göra nåt snabbt av. Det är riktigt skönt att ha lagrat lite extra i frysen. Har bakat en del också.

Funderar på att säga till besökare att de får ta med mat eller fika när de kommer så vi slipper stå och fixa mitt i allt det nya. Kan man göra det, vad tycker ni?

Bra idé att låta besökare ta med fika och mat, så ska nog vi göra med :)
  • mmjansson85
    Humlan26 skrev 2014-06-18 20:32:55 följande:
    Vilka storlekar har ni packat i bb-väskan?

Jag har packat pyjamas, body och byxor i storlek 50 och 56 + strumpor, mössa och filt.
  • mmjansson85
    Lilla Morran skrev 2014-06-19 09:22:34 följande:
    Igår em kom vårt fjärde barn till världen. Det var BF+1 och jag hade ett besök hos BM kl.9. Eftersom jag hade en del förvärkar frågade hon om hon skulle göra en hinnsvepning, vilket jag såklart tackade ja till. Det resulterade i lätta värkar mellan 10-16, sen tog de i mer och vi åkte in. Kom till förlossningen 16.30, var öppen 4-5 cm. Gjorde rejält ont och jag fick lustgas. Öppnade mig resten jättefort, men fick krysta längre än väntat då lillkillen var ganska stor och låg lite snett - jättejobbigt tyckte jag. Kl.17.51 kom han i alla fall ut och efter rejäl smärtlindring kände jag mig som människa igen efter nån timme. Nu pustar vi ut på BB-hotellet och åker eventuellt hem senare i em. Tack för att ni fanns här de sista sega dagarna! Lycka till allihop och hoppas verkligen att ni snart får träffa era små!

Grattis!! :)
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!