• Kia82

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Har fått problem med kläderna nu när det blivit varmt och det känns ju inte lite onödigt att köpa nytt, då speciellt nederdelar när man bara har drygt en månad kvar. :-P Hoppas nästan på lite svalare väder några veckor till. Känns inte kul alls med klänning nu heller då mina ben och anklar är vätskefylla och det ser ju för hemskt ur. Det känns som om man bara inväntar att fötterna ska svälla upp också så att man inte får på sig några skor alls sen. Den här årstiden är jobbig som höggravid.

• Kia82
    Juronjaure skrev 2014-05-22 09:06:53 följande:
    Ja, verkligen, Kia... Köpa gravidshorts eller inte, en månad kvar... Tror ju inte att mina vanliga kommer gå på precis efter förlossningen heller, så det kanske är en bra idé ändå :) Ja, visst är det jobbigt att vara gravid när det är varmt! Men man hade ju kunnat föda i augusti/september också, tänk dig att gå HELA SOMMAREN med stor mage. Pust! NU behöver vi bara lida av värmen i några veckor till...

Ja, det kanske inte är fel att köpa ett par gravidshorts trots allt, inte för att jag vill visa mina ben nu men kan ju vara skönt att ha hemma åtminstone och som du skriver efteråt. Det har jag gjort det med, min ena dotter är född 29 augusti så jag har gått höggravid över sommaren. Dock så minns jag inte det som någon skräckupplevelse eller så var det kanske en något svalare sommar, det var 7 år sedan så minnet sviker. :-P
  • Kia82

Fullkomligen älskar min svart-vita långklänning från Halens. Den är väldigt rymlig, snygg och sval så vad mer kan man begära!? Synd att den inte finns i fler färger för då hade jag köpt en till på stuts. Ca en månad kvar.

• Kia82

Mitt första barn var ruckbar dagen innan förlossningen så det skedde högst troligt en fixering först när vattnet gick. Tvåan och trean fixerade sig flera veckor innan förlossningen och nu med fyran (v 35+) så har det ännu inte hänt något utan hon är fortfarande väldigt rörlig men ligger åtminstone med huvudet neråt.

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-27 10:36:21 följande:
    Idag var jag på mvc och bebis ligger med huvudet neråt och är ruckbar. Betyder det att han är på väg att fixera sig? 

Det betyder att han ligger rätt och sitter i princip fast dock så behöver det inte ske någon fixering förrän det drar igång på riktigt. Han ligger i startgroparna kan man säga.
  • Kia82
    Salladshuvud skrev 2014-05-26 10:35:12 följande:
    Apropå klädsnack, köpte en jätteskön lång mammaklänning på HM nu i veckan som döljer mina bleksvullnaben och som gör att det svalkar jätteskönt i jämförelse med att gå i tights osv. Nu ett problem, iom att jag svullnat upp så mkt så gnider låren längst upp mot varandra och det börjar svida riktigt ordentligt! Vad kan man göra? Det är ju så himla skönt att ha såna här långklänningar för att kunna lufta benen utan att behöva visa dom! Har försökt smörja in med extra mkt lotion, men det torkar ju faktiskt in.. Tacksam för hjälpfulla tips i värmen!

Usch ja, jag avskyr att visa mina jättesvullna vader och går alltid i långbyxor eller långklänning när jag ska ut bland folk. Dock så passar jag på sola benen hemma på altanen så fort jag får chansen.
  • Kia82

Denna dagen började bra, svalt och skönt men fyy vad varmt det är nu och jag fick knappt av mig sandalerna eftersom fötterna hade svullnat så, ja benen också. :-P

• Kia82

Har sprungit på toaletten hur många gånger som helst idag så jag tror nog att bebben har sjunkit en aning. Nu ikväll har jag haft en del onda förvärkar och så har jag fått ryggvärk som bara den. Det känns tyngre i bäckenet. Nu är det drygt 4 veckor kvar. Imorgon ska jag börja packa ihop lite av Bb-väskan så har man det gjort.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!