• Kia82

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Ju

Tulia skrev 2014-05-13 20:15:42 följande:
    Haha okej, verkar vara en envis liten bebis det där, kanske inte gillar att ligga upponer ;)

Haha, ja varför ska hon vara annorlunda än övriga familjen, vi har starka viljor allihopa.
  • Kia82
    Nelliesson skrev 2014-05-14 15:12:48 följande:
    Gör det verkligen så ont att föda barn? Jag börjar bli rädd igen för förlossningen och det är inte långt kvar nu Vad ska jag göra?? Har varit rädd i början men i mitten fram till nu av graviditeten har jag börjat få rädslor igen.. Känns dumt att ta det med barnmorskan då jag var på förlossningen och fick prata med en där men just då när vi pratade fick jag inte fram någonting om vad utan bara satt och var tyst? Kom inte på vad det var jag var rädd för... Eller jo är rädd att det ska göra så ont och att huvudet kommer fram... fyfan  

Ja det gör ont att föda barn men det är hur man hanterar smärtan som är det viktigaste. Som jag nyss skrev i en annan tråd så råder jag alla att öva mycket på andningen (in genom näsan och ut genom munnen) för det är mer ansträngande än vad man kan tro. Jag har fött mina tre med enbart hjälp av andningen och hade bara lite lustgas precis vid framfödandet och planerar att göra det samma med fyran om ca 6 veckor.
  • Kia82
    Tulia skrev 2014-05-13 20:39:27 följande:
    Haha det är samma här ;) Första tjejen skulle prompt ut i v28 och den här lilla vände sig åt fel håll i ungefär samma vecka :)

Ojdå, har du fått en så tidigt!? Ja, dom har starka viljor dom små och gör precis som dom själva vill.
  • Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-16 06:25:46 följande:
    Ska man ta med babynest och amningskudde till bb ?

Nej, det hade jag aldrig gjort, men det är ju upp till var och en. Det blir lite väl mycket att packa med sig för som mest ett par dagar. :-P
  • Kia82
    Nelliesson skrev 2014-05-16 11:48:10 följande:
    Vi har packat: Till bebis 4 bodysar, 2 byxor, 2 pyjamas, 2 mössor, 2 sockar och en mysig bebisfilt.  Till mig Morgonrock, extra bindor ifall de inte är bekväma på BB. 1 par Leggings, 4 byxor mjukis och 2 tröjor, 2 linnen, 2 sockar, trosor, 3 tidningar, mobil, laddare, toalettsaker, borste, tofflor/tossor.  Till min man extra ombyte, godis, chips, vattenflaska, festis och lite annat smått och gott mobil + laddare.

Ojoj, får man lov att fråga hur länge du tänkt stanna på sjukhuset eller har du planerat snitt? Tyckte bara att det var mycket... :-P
  • Kia82
    Kela1981 skrev 2014-05-16 14:32:51 följande:
    Jag har en fråga till er som fött barn tidigare; Dom senaste två dagarna så har jag haft som mensvärk i ryggen och i kombination med det så har mina sammandragningar ökat tycker jag. De gör inte ont men mensvärken känns en del och är ganska irriterande :/ Vad beror detta på? Är det detta som räknas som förvärkar? Var hos BM i går och bebisen ligger långt ner men är fortfarande ruckbar plus att hon var osäker på om det var rumpa eller huvud som låg först.

Ja det låter som förvärkar. Hur långt har du kvar till bf?
  • Kia82
    Kela1981 skrev 2014-05-16 17:06:07 följande:
    5 veckor kvar. Betyder förvärkar att man börjar öppna sig?

Nej, det betyder att du börjar att öppna dig, det är det som du gör under latensfasen när de riktiga födslovärkarna drar igång. Förvärkar är bara kroppens övning på vad komma skall.
  • Kia82

Haha, såg nu att jag missat det lilla ordet "inte". :-P

• Kia82
    mmjansson85 skrev 2014-05-18 01:02:29 följande:
    Jag vill inte stanna på bb längre än jag måste så det blir väl 1 natt skulle jag tro om allt går som det ska. I klädväg till mig tänkte jag ta med 2 amningslinnen, 2 par mysbyxor och lite underkläder. Till bebis blir det body och byxor i strl 50 och 56 och ett par strumpor och en mössa.

Kan tipsa om pyjamas som första plagg på BB, lätt att ta på när det är onepiece och bekvämt för den lille.
  • Kia82

Nu vill jag att tiden ska gå fort, är trött på magen och vill ha ut den lilla parveln samtidigt som jag är lite nervös över att få ett fjärde barn speciellt hur lilla sonen 2 år kommer att reagera. Håller tummarna för att allt kommer att gå bra och är så glad över att det är sommar så att vi kan ha ett lugnare tempo och inga krav på att passa en massa tider den första tiden. Vi hinner komma in i de nya rutinerna lite innan skolan drar igång på nytt.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!