Towandaa skrev 2014-05-19 11:23:51 följande:
GLÖM INTE ATT NJUTA (ja, trots alla krämpor)
Sitter och läser allt ni skriver och håller med er i väldigt mycket. Jag har själv problem med fogarna, sammandragningar och är så tjock nu att det börjar bli besvärligt att torka mig efter att jag varit på toa...(ursäkta beskrivningen...). Har nojat över förlossning, riskerna med min ålder, vad som händer efteråt och mycket annat. Börjat köra som en kärring eftersom det är så många fartdårar på vägarna, ja ni fattar att jag inte är ett dugg bättre.
Vad flera av er dock verkar glömma är att faktiskt ta tillvara på detta fantastiska tillstånd som en graviditet är! Nu är jag troligen lite äldre än flera av er och jag har ynnesten att få bli mamma för första gången vid 42 års ålder och det har varit en lång väntan på våran Skrutt. Jag försöker så gott jag kan glädjas åt allt som händer och lära känna bebisen under tiden. Skrutten har redan nu ett ganska tydligt tidsmönster och det tycker jag är skithäftigt. Reagerar på viss sorts musik och började rocka loss är jag spelade Rolling Stones. Blir lugn av pappas röst och när jag klappar magen där rumpan för tillfället råkar befinna sig. Jag har börjat sjunga lite barnvisor och det verkar också uppskattat (eller så är det vilda protester
, får väl se när Skruttis kommer ut). Det här blir med stor sannolikhet vårt enda barn och jag tänker njuta av varenda minut så gott jag kan.
Som en vännina till mig brukar säga "Det blir som det ska".
Har bf 12/6 och har nu slutat jobba och idag är första dagen på ledigheten och har redan problem med att ta det lugnt som många av er andra. Meningen med ledigheten är ju att vila och ta det lugnt. Har redan kört flera tvättar och svabbat golv (vilket jag nu ångrar, ont som faan i fogarna
) trots att jag senast igår satt och predikade för sambon att nu får han ta över allt ansvar för hemmet då jag inte vill riskera mer smärta än nödvändigt
.
Nu sitter jag dock på uteplatsen i solen och njuter och tänker inte göra mer än att laga mat senare idag. Det tar väl några dagar att vänja sig vid att bara kunna vara.
TA VARA PÅ DE GODA STUNDERNA!!!
Vad bra skrivet! Det är klart att man ska ta vara på varje minut, sekund som man är gravid, det är fantastiskt att kunna bära ett barn så här! Känna sparkar varje dag
Men det värsta är att jag knappt har några snygga kläder :( går med mjukisbyxor varje dag och linnen annars går jag med klänning när det är varmt men man saknar sin garderob
Tycker det är onödigt att slänga pengar på kläder man ändå inte kan ha sen.Jag köpte mammabyxor som jag trodde skulle passa till nästa graviditet också men de är för små nu när jag är höggravid så går med tråkiga kläder nu fram till förlossningen och lite efter men i sommar ska jag försöka att ha så mycket klänningar som möjligt
Det är tråkigt att man inte kan ha snygga kläder när man vill visa sin fina mage och ta massa snygga foton men är omöjligt att ta fina bilder om man inte har några kläder :( Kommer i två klänningar iallafall får nöja mig med det