• nica

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

mmjansson85 skrev 2014-06-20 17:36:40 följande:

Nån som vet om man får ökning av hormoner så här på slutet? Känner mig väldigt instabil i humöret just nu!

Jag vet inte om man har någon ökning...vet bara att humöret inte är det bästa just nu :-P
  • nica
    Guapa skrev 2014-06-20 19:32:33 följande:

Var på förlossningen i 5 (!) timmar idag för misstänkt vattenavgång. Fick ligga med ekg i över 2 timmar. De verkar ha personalbrist just nu, ingen bra dag att föda på ;) Men det visade sig vara falskt alarm. Hon kunde inte se att det läckte längre och jag hade gott om vatten kvar så det var bara att åka hem och vänta på kraftigare värkar. Skönt att slippa bli igångsatt i alla fall. Jag hoppas verkligen att jag kommer igång ordentligt av mig själv inom ett par dagar, annars blir det likväl igångsättning på onsdag pga överburenhet.. 

Fy vad drygt. Kanske var första hinnan som gick? Hört att man typ har två hinnor. Hur länge har du gått över? Håller tummarna att du kommer igång för dig snart! Var i sverige bor du? Tänkte på att de var fullt upp på förlossningen.
  • nica
    Guapa skrev 2014-06-20 21:12:49 följande:

Har gått över 10 dagar. i v 42+0 sätts jag igång. Hoppas hoppas hoppas bebisen kommer innan dess. Börjar bli lite nervig för det där med igångsättning.

En dag efter mig då, vet hur drygt de är! Läste på lite om igångsättning idag och de kändes lite sisådär. Dock har jag hört många som haft en positiv erfarenhet med.

Var fullt upp här nere i Skåne också i förrgår vet jag iaf. Antar att de är en period där många föder...känns lagom bittert när man ser folk som varit beräknade efter en själv och redan fått.
  • nica

Tawandaa- hoppas dina värkar blir mer intensiva och sätter igång ordentligt.!

Devlins- skönt att höra något mer positivt om igångsättning. Sen som omföderska kan jag tänka att de förenklar lite också

Guapa- de börjar bli sååå väldiga jobbigt nu. ..men de positiva med att vi gått så här länge gör att vi vet att vi har våra bebisar nästa vecka senast

• nica
    Tizi skrev 2014-06-21 10:40:37 följande:

Tror inte jag har skrivit här på väldigt länge men nu är jag otroligt less och vill gärna prata av mig lite med fler som ska ha i juni o gått över tiden. Känns nästan som man är själv kvar nu i alla junitrådar fast juni inte ens är slut än..

Jag är på bf+11 idag och det verkar inte bättre än att det blir igångsättning för mig för denna unge verkar inte vilja komma ut självmant.. Fått 4 hinnsvepningen och senaste var 2 dygn sedan nu och jag har inga känningar!! Såå tråkigt!!

Bf+12 idag för min del! Vet verkligen hur det är!

Fick hinnsvepning förra veckan utan resultat ska till bm på måndag och då blir de nog hinnsvepning. Väldigt envis unge. Skyller på hennes pappa som ärvväldigt dålig på att hålla tider :-P
  • nica

Guapa-låter som de kan vara förvärkar...lite positivt då de verkar gå åt rätt håll iaf jag känner av lite lite "mensvärk" nu men vågar inte tro på att de kan vara något tecken då man bara blir så besviken.

Hinnsvepning är väl inte de skönaste precis men de är de inte att föda barn heller :-P

Jag har ingen tid för igångsättning men vad jag fattar de som sätts man igång v 42+0 på de sjukhus jag ska föda. Så tisdag isf.

Min bebis är lite lugn idag så om hon inte piggnar till snart blir de att ringa förlossningen ( är väldigt nojig och orolig nu i slutet att något ska hända)

Hur går det för alla andra?

• nica
    Evelinaa90 skrev 2014-06-21 16:55:53 följande:

Hur är de med tjejen nica?? Har hon blivit lite vildare i magen eller ringde du in till fl? Jag blir också orolig så fort lillen rör sig mindre!

Hon har puffat lite så vet att de är bra med henne

Hatar verkligen den sista tiden för då är jag aom mest orolig av mig. Ryggen värker så ska be mim karl att massera lite sen
  • nica
    Juronjaure skrev 2014-06-21 17:33:17 följande:

På midsommarafton kom vår lille tjej till världen! Åkte in på morgonen för kontroll pga värkar och sipprande vatten. Undersöktes vid elva och var då öppen 5cm. Tjejen föddes kl nio på kvällen! Vilken otrolig känsla när hon väl kom ut, wow!

Grattis
  • nica
    Towandaa skrev 2014-06-21 19:52:24 följande:

Nyss kom slemproppen och rejält också! Första konkreta beviset att nåt är på gång (förutom förvärkarna förstås). Underbart !

Håller tummarna för det ska komma igång för dig
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!