Inlägg från: Towandaa |Visa alla inlägg
  • Towandaa

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Är nu på 40+1 och här händer det ingenting. Ingen slempropp, inga förvärkar. Det jag trodde var början i natt visade sig vara ett akut behov av att göra nr 2 (hade så ont) Skrikandes. Snacka om lurad på konfekten Rynkar på näsan, fast det var ju rätt skönt efteråt...Skrattande

Var på sista träffen med BM igår och hon skickade remiss till ultraljud nästa vecka, Midsommarafton ska jag kollas. Hur kul är det då??? Hoppas dom tänker till och kallar mig till dagen innan. Om det inte hänt något innan så hoppas jag att det är på gång så det kan sätta igång mig.

Sover dåligt och springer på toa stup i kvarten känns det som, dag och natt. Vaknar svintidigt varje morgon och då kan jag känna mig rätt pigg och få gjort en massa saker under förmiddagen sen går jag i däck på eftermiddagen. Vilar så fort jag får en chans, men är ändå lika trött.

Vi har tänkt oss en färdknäpp ikväll så vi får väl se om det kan hjälpa till. Håll tummarna för oss Tungan ute!

• Towandaa
    DevilsDaughter skrev 2014-06-14 00:04:57 följande:
    Dino: låter ju verkligen som att det kommer braka igång när som helst!

Kia: Har varit likadant för oss efter sex, tidigare i graviditeten (innan 36 veckor) så har jag känt av betydligt mer efter sex, sammandragningar som hållt på hela natten osv.. Nu ingenting..

towanda: Skönt ändå att få komma på kontroll så pass snart efter BF. Här är det kontroll på förlossningen absolut tidigast 42+0.. 

juron: Lustgas eller ingenting, får se hur jag känner när förlossningen väl sätter igång.. Men inget annat än lustgas iaf..
    Det är bra att jag får komma på kontroll tidigare än vad ni får, dock har det nog i första hand med min ålder att göra, är 42 och förstagångsföderska. Märkligt dock att man får gå hela 42 veckor utan koll känner jag.

Vi var faktiskt in idag på förlossningen för en extra koll då aktiviteten i magen är helt annorlunda de senaste dagarna. Min bebis har legat på samma håll hela tiden, men visade sig att den har vänt på sig nu. Kanske snurrat sig själv vilse i magen...Glad.
    När vi väl var där så kom bebis igång igen så det var skönt. Allt såg bra ut, så om inte annat var det skönt att få se Skrutten igen även om det hade varit trevligare på utsidan. Dock fortfarande inga tecken på att nåt är på gång.
  • Towandaa

Brukar normalt kraschlanda vid 22.00 tiden, men nu sitter jag här och nattugglar pigg som en mört Skrikandes. Var t.o.m. tvungen att äta. Så uttråkad och vill bara att förlossningen ska komma igång, är nu 40+4. Ska på kontroll på torsdag så det är ju nåt att se fram emot åtminstone. Tror inte att det händer nåt innan dess, ingenting händer, ingen slempropp, inga värkar, inga teckenblödningar... Är aktiv och rör på mig mer än jag borde, tänker att det i alla fall är bättre än att ligga och slöa hela dagarna. lagar mat och bakar, frysboxen är snart överfull, men det är väl bra tills bebis kommer så då slipper vi bekymra oss för mat åtminstone, bara att plocka upp och tina. I morgon blir det en omgång köttbullar Skrattande.

Vill träffa min bebis nu!

• Towandaa
    Guapa skrev 2014-06-17 14:52:22 följande:
    Väntar mitt första barn och är på bf+6 nu. Men jag tycker faktiskt det är rätt nice att strosa runt i lugnet, pyssla i hemmet, umgås med sambon, sova massor osv. Har jobbat massor tidigare så det känns om en välförtjänt paus. Tycker nästan det ska bli läskigt med den stora omställningen när bebisen kommit ut. Har förvisso inga gravidkrämpor längre och haft besök så gott som varje dag så jag har inte riktigt hunnit få långtråkigt än.. Hittar nya roliga projekt i hemmet hela tiden, sånt som jag aldrig hunnit med när jag haft fullt upp med jobbet (ska försöka avsluta de jag påbörjat så det inte bara blir fler när bebisen väl har kommit :) ) 

Känns som att jag är ensam om att njuta av lugnet innan stormen :)
    Är nu 40+6 och börjar bli trött på att bara bli tyngre och tyngre. Jag håller med dig till viss del men jag har gått hemma och fixat och lunkat runt nu i snart 4 veckor. Har inte så mycket mer att fixa. Lagar mat och bakar, gjorde i ordning det sista med skötbordet igår så nu år bebis komma när som helst. Inga tecken alls på att nåt är på gång, inte ens nån liten slemklump så nu har jag kapitulerat och intagit soffläge med både dator och TV. Nu får sambon göra det som måste göras och jag ska göra som du Guapa, och bara ta det lugnt (får se hur länge det varar...Flört).

Kia: Det låter ju som om det inte är så långt bort. Håller tummarna för att du har din bebis snart!

DevilsDaugther: Tycker din man ska vara glad att du inte flådde honom levande... {#emotions_dlg.djavulsk}!
  • Towandaa
    DevilsDaughter skrev 2014-06-18 13:28:57 följande:
    hehe.. aa, känner mig fortfarande irriterad över att han tänkte sådär!! För MIG så försvinner ju hela sommaren istället eftersom jag inte kan njuta av den så som jag vill kunna göra..
    Jag har också fixat här hemma nu och känner att det nu är dags för lillan att komma!
    Har liksom storstädat huset flera gånger och sen har barnen stökat ner det igen och städat igen osv i en evighet känns det som nu.. Idag städar jag igen men sen får det fan va nog!! Hoppas lite på att förlossningen ska komma igång av att jag städar, men hur många gånger har man inte trott det?
    Ni som lagar mat och fryser in, vad lagar ni för nåt? Har inte känt någon motivation till att laga mat och frysa in, men om bebisen inte kommer denna veckan så kommer jag vara helt sysslolös nästa vecka så då kanske det blir till att laga lite mat då.. Men vet inte riktigt vad bara..
    Ibland tänker våra gubbar inte längre än näsan räcker helt enkelt!

Det är ju mitt första barn så jag behöver bara hålla ordning på mig och gubben vilket just nu känns som en lättnad. Jag har också städat om och om igen känns det som, kommer ta en sista vända med dammsugaren i morgon, sen får det vara nog.

Jag föreställer mig en mysig sommar under ett parasoll med min bebis, hoppas att både bebis och väder håller med mig. Man måste ju få drömma...Solig.
    Jag har också tagit i lite extra med förhoppningen att förlossningen ska sätta igång, men Skrutten kommer väl när den är redo, inte när jag vill tydligen.

Jag har lagat massor känns det som:
    * Korv stroganoff
    * Köttfärssås
    * Ost och skinkpaj
    * Lasagne
    * Köttbullar
    * Köttfärslimpa
    * Köttgrytor
    Lagar inget med kyckling eller fisk för det blir så tråkigt efter ett tag i frysen och går ganska lätt att göra nåt snabbt av. Det är riktigt skönt att ha lagrat lite extra i frysen. Har bakat en del också.

Funderar på att säga till besökare att de får ta med mat eller fika när de kommer så vi slipper stå och fixa mitt i allt det nya. Kan man göra det, vad tycker ni?
  • Towandaa
    Lilla Morran skrev 2014-06-19 09:22:34 följande:

Igår em kom vårt fjärde barn till världen. Det var BF+1 och jag hade ett besök hos BM kl.9. Eftersom jag hade en del förvärkar frågade hon om hon skulle göra en hinnsvepning, vilket jag såklart tackade ja till. Det resulterade i lätta värkar mellan 10-16, sen tog de i mer och vi åkte in. Kom till förlossningen 16.30, var öppen 4-5 cm. Gjorde rejält ont och jag fick lustgas. Öppnade mig resten jättefort, men fick krysta längre än väntat då lillkillen var ganska stor och låg lite snett - jättejobbigt tyckte jag. Kl.17.51 kom han i alla fall ut och efter rejäl smärtlindring kände jag mig som människa igen efter nån timme. Nu pustar vi ut på BB-hotellet och åker eventuellt hem senare i em. Tack för att ni fanns här de sista sega dagarna! Lycka till allihop och hoppas verkligen att ni snart får träffa era små!

Grattis Lilla Morran!

Jag hoppas att hinnsvepningen har samma effekt på mig. Varit på koll och gjort UL, CTG och läkarundersökning med hinnsvepning. Kom hem för någon timme sen och nu har jag rätt så mycket kraftigare och tätare värkar än i förmiddags.Lagt mig i sängen för att vila, vräkt i mig mat för ladda energi om det blir förlossning frampå kvällen. Ska kolla på nån film och hoppas att jag får sova lite. Håll tummarna för mig att det blir så!!!

Sambon har åkt tillbaka till jobbet ett tag, rätt skönt att inte ha honom vankandes runt mig som en äggsjuk höna! Han är ju bara 10-15 min bort så det känns ok.
  • Towandaa

Här är en som också är trött och grinig, skällt på mamma, surat på sambon och lipat, vill mest dra täcket över huvudet och sova genom midsommar eller tills bebis behagar titta ut. Värkarna avstannade och nu kommer de med långa mellanrum, åtminstone inte lagt av helt...Gråter

• Towandaa
    DevilsDaughter skrev 2014-06-20 13:10:15 följande:

Towandaa: Hoppas de tar fart igen! Hur pass ont gör dem? Förhoppningsvis är du i latensfasen och att de gör nytta trots att de är glesa! Då går det ju ändå framåt!

De få som kommer är så pass att jag får andas mig igenom dem, så jag hoppas du har rätt.
    Bebis är väldigt pigg också och härjar runt och bökar, det är ju positivt i alla fall även om det känns rätt rejält det med. 

• Towandaa

Börjat morgonen med att stöka i köket. Gjort fruktsallad och räkröra. Vaknat astidigt som vanligt efter en kort natt. Uppe och snurrar minst 2 gånger varje natt. Börjat drömma mardrömmar om vad som kan hända...otrevligt. Håller dem för mig själv, vill inte jaga upp sambon.
    En del värkar igår kväll, men inga i natt, inte som väckt mig i alla fall. Lite känning på morgonen.

Sitter nu och försöker äta frukost, macka med räkröra och resterna av lax från igår, känns lite lyxigt till frukost. Når dock inte riktigt fram till bordet längre och sölar på magen hela tiden. Känner mig så smidig och fräsch!!! Foten i munnen

Har ny tid på måndag (BF+11) för koll så för min del hoppas jag på en igångsättning. Redan i torsdags sa läkaren att det var rätt mjukt och kändes bra så det bör bli rätt ok att sättas igång även om jag, precis som flera av er, föredrar att det drar igång naturligt och gärna NU.

Nu kom det en värk igen!!! Att man kan bli så glad för smärta...Tungan ute

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!