DevilsDaughter skrev 2014-06-18 13:28:57 följande:
hehe.. aa, känner mig fortfarande irriterad över att han tänkte sådär!! För MIG så försvinner ju hela sommaren istället eftersom jag inte kan njuta av den så som jag vill kunna göra..
Jag har också fixat här hemma nu och känner att det nu är dags för lillan att komma!
Har liksom storstädat huset flera gånger och sen har barnen stökat ner det igen och städat igen osv i en evighet känns det som nu.. Idag städar jag igen men sen får det fan va nog!! Hoppas lite på att förlossningen ska komma igång av att jag städar, men hur många gånger har man inte trott det?
Ni som lagar mat och fryser in, vad lagar ni för nåt? Har inte känt någon motivation till att laga mat och frysa in, men om bebisen inte kommer denna veckan så kommer jag vara helt sysslolös nästa vecka så då kanske det blir till att laga lite mat då.. Men vet inte riktigt vad bara..
Ibland tänker våra gubbar inte längre än näsan räcker helt enkelt!
Det är ju mitt första barn så jag behöver bara hålla ordning på mig och gubben vilket just nu känns som en lättnad. Jag har också städat om och om igen känns det som, kommer ta en sista vända med dammsugaren i morgon, sen får det vara nog.
Jag föreställer mig en mysig sommar under ett parasoll med min bebis, hoppas att både bebis och väder håller med mig. Man måste ju få drömma...
.
Jag har också tagit i lite extra med förhoppningen att förlossningen ska sätta igång, men Skrutten kommer väl när den är redo, inte när jag vill tydligen.
Jag har lagat massor känns det som:
* Korv stroganoff
* Köttfärssås
* Ost och skinkpaj
* Lasagne
* Köttbullar
* Köttfärslimpa
* Köttgrytor
Lagar inget med kyckling eller fisk för det blir så tråkigt efter ett tag i frysen och går ganska lätt att göra nåt snabbt av. Det är riktigt skönt att ha lagrat lite extra i frysen. Har bakat en del också.
Funderar på att säga till besökare att de får ta med mat eller fika när de kommer så vi slipper stå och fixa mitt i allt det nya. Kan man göra det, vad tycker ni?