Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
Ok. Jag är i vecka 30+5 så nästan samma.
Det går inte att mosa bebisen hur mycket det än känns så, den ligger väl skyddad inne i sin vattenfyllda värld. Imorgon går jag in i vecka 32, syskonen börjar att bli allt mer otåliga. -När kommer hon ut!?
Jag har lidit av nästäppa alla fyra graviditeter och har blivit beroende av nässpray med mentol, inte bra alls men inget annat funkar. :-P
Jag har en kompis som fick sitt första barn för ett tag sedan och hon förstår inte hur jag har klarat av tre bebisar utan andningslarm och inte ens överväger det med fjärde heller. Snacka om hispig. Jag har aldrig ens tänkt på andningslarm och har aldrig fått mig tipsad om det heller så för mig är det ingenting konstigt alls eller är jag konstigt pga det?? :-P
26/6 här med men har på känn att hon ligger kvar lite extra eftersom jag gick över med syskonen.
Jag har idag 49 dagar kvar om jag räknat rätt och bara de senaste dagarna så tycker jag att det har blivit mycket jobbigare/tyngre. Jag är mycket tröttare än förut, det har blivit otympligt att röra sig och att knyta skorna börjar att bli en riktigt jobbig process. Foglossningen har börjat att ge sig till känna igen. Dessutom så är det sedan bebisen vände sig uppåt igen mycket jobbigare att andas.
Med min n sista så hade jag massor med sammandragningar och han låg så lågt som det bara var möjligt, både bm och läkare trodde att jag skulle föda tidigare men icke. Sonen förmådde sig inte att komma ut förrän två veckor efter bf. Han föddes en fredag morgon och om han inte kommit då så skulle jag ha blivit igångsatt på måndagen. Hur tragiskt det än kan låta så finns det aldrig några garantier hur troligt det än kan verka. Vi får bita ihop och vänta ut våra små liv, de kommer när de är redo. :-P