• Kia82

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Vi har varit iväg och tittat på syskonvagn idag och det lutar väldigt mycket åt en City jogger då vi redan har den i singelmamma och den är kanonbra.

Det kom mer slem nu på eftermiddagen och det är en väldig massa bökande på bebis och det ilar och trycker på neråt. Sitter och känner efter värkar men får bara en massa smärtfritt sammandragningar. Jag blir så less på det är här.

• Kia82

Haha, såg att jag skrivit singelmamma när det skulle stå singelvagn.... Dumma rättstavning. :-P

• Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-06-22 18:24:00 följande:

Kia: Samma status som här då...

Så tråkigt att det inte kan hända något mer.

När var det nu som du hade bf?
  • Kia82

Ja visst är det spännande men samtidigt jobbigt för man är i högsta beredskap hela tiden och man blir lika besviken varje kväll eller varje morgon när det inte hänt något.

Det känns som om det kommer att dröja ett bra tag till, börjar att bli trött på att gå och känna efter och att bli besviken när det sen inte händer något mer.

Bf på fredag.

• Kia82

Tizi: Stort grattis, vad underbart att äntligen ha dem lilla hos sig!!! Guapa: Stort lycka till nu, om inte ännu så har du snart en liten i dina armar. En annan har sovit hyfsat inatt, bara varit uppe på toaletten två gånger inatt och när jag vaknade så kurrade magen som bara den så nu sitter jag och trycker i mig frukost. Har lite småont i magen men hoppas på lugnet innan stormen.

• Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-06-23 13:03:09 följande:

Har en diffus konstant värk i ryggslutet.. Eller det känns egentligen mer som ett tryck i ryggen där nere på nåt sätt, men det känns inte som att bebisen trycker eller så utan en sorts svag "tryckvärk" liksom.. Antagligen bara en annan skepnad att mina ganska obefintliga förvärkar, men man kan ju inte låta bli att hoppas på att det ändå ska vara början till förlossningen! Fler som känner liknande?

Har haft några förvärkar idag, inte ett dugg onda men ändock lite kännabara vilket de jag haft de senaste dagarna inte varit.  

Jag har värk i korsryggen idag och det gör ont när jag bockar mig osv, känns nästan som lätt ryggskott men jag vet att jag inte burit tungt eller överansträngt mig.

Har en del förvärkar och är skum i magen (pruttig) idag.

Är även väldigt trött trots att jag sovit hyfsat inatt och hade yrsel imorse.

Jag mår skumt helt enkelt.
  • Kia82

Det kändes som en värk när jag stod i duschen nyss...!! Det kommer mer och mer slem varje gång jag går på toaletten. Konstig känsla i magen, lite lätt illamående när jag rör den emellanåt. Bebisen sprallig och studsar i bäckenet.

Har förberett allt OM det skulle dra igång men vågar inte hoppas för mycket. Jag blev åtminstone klarvaken efter att ha gått som i ett töcken hela dagen.

Bf 27/6
  • Kia82
    DevilsDaughter skrev 2014-06-25 07:00:01 följande:

Hon är här! Kl 2 fick jag värkar, kl 3 ringde vi barnvakten, kl 04:05 är hon född! Förlossningen var såå smidig! Visst gjorde det ont men kände mig inte maktlös eller att jag inte kunde hantera det. 3510g och 51cm lång.

Åhh, stort grattis, vad underbart!!!
  • Kia82

Rosa på toapappret här med, storstädningen under förmiddagen hade kanske effekt. Hoppas, hoppas!

• Kia82

Här sker igångsättning i vecka 42+3 om allting är bra vilket innebär många dagar till om inte den lilla vill kika ut självmant.

Usch, vad jag har sovit dåligt inatt, sprungit på toaletten och kissat och spytt om vart annat och haft en jobbig halsbränna.

Är rejält trött denna morgon och hade kunnat sova säkert ett par timmar till men måste gå upp då det är sonens sista dag på dagis.

Hoppas på lite sovmorgon imorgon istället om det inte blir bäbis inom det närmsta dygnet dvd.

Bf 27/6
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!