• Tinzu

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Hej hej!

Jag går med i den här tråden, kan verkligen inte vänta på att förlossningen ska sätta igång jag går bara hemma och väntar och väntar och väntar. Är på 38+6 idag.

Jag undrar, är det någon som har jätteont i främre fogen? Jag brukar få hugg där som jag måste typ andas mig igenom, det kommer och går och så försvinner det kanske efter 1 timme, känns som att lillpojken har en kniv på insidan och försöker göra ett eget hål att komma ut igenom

• Tinzu
    DevilsDaughter skrev 2014-06-22 00:50:48 följande:

Kul att det blev några midsommarbebisar ändå! 

Vi har kollat kön denna gången och vi väntar en flicka, har inte kollat de andra tre gångerna. Har två flickor och en pojke sen tidigare.

Tinzu_ Det är inte foglossning du känner av då? Jag har foglossning endast i främre delen, alltså typ blygdbenet och de känns ungefär så som du beskriver det.

Tycker att jag får färre och färre förvärkar och sammandragningar för varje dag nu, så himla tråkigt.. Händer liksom inget alls och ibland slås jag av tanken att jag nästan glömt bort att jag kommer få en bebis när denna väntan är över. Det känns precis som att hela graviditetsgrejen har blivit en negativ grej nu pga denna ständiga väntan och all besvikelse när man tror att det är något på  gång och så är det inte det. Emellan alla förhoppningar att det ska sätta igång så känns det som att jag "vet" att jag kommer gå tiden ut, dvs tills jag blir igångsatt och då känns det så hopplöst att gå och vänta på att det ska sätta igång "redan" nu, "bara" BF+4.. 

Jo det är nog i fogen det känns, men det är så skumt för det kan komma bara av att jag ligger ner, och så kommer det i vågor, första gången var för ca. 2 veckor sen och varade i 3 timmar, sen var det för en vecka sen som det varade i säkert 5 timmar, bara av att jag satt ner eller låg ner så konstigt..
  • Tinzu

Jag var idag på, vad jag trodde skulle vara, det sista besöket hos barnmorskan, men måste tillbaka på Fredag för ytterligare kontroll. Mitt blodtryck har plötsligt skjutit i höjden efter att ha skiftat mellan normalt och att vara för lågt. Är det någon annan som haft så mot slutet? Hoppas det inte blir havandeskapsförgiftning av det

• Tinzu
    DevilsDaughter skrev 2014-06-23 12:28:56 följande:

Grattis Evelina! Vilket fint namn! 

Towandaa: Ska du till MVC eller förlossningen? 

Tinzu: Läste häromdagen att det är vanligt att blodtrycket höjs i slutet.. Men det ska ju inte skjuta i höjden.. men vid minsta tecken på att det skulle tyda på havandeskapsförgiftning så antar jag att de sätter igång dig, du är ju ändå fullgången.. Hur högt var blodtrycket och hur långt har du gått? Kollade de protein i urinen? Kan kan inte mkt om havandeskapsförgiftning, men jag kan tycka att det låter lite länge att vänta till fredag med att kolla igen..

Hoppas det bara är för att jag nu är i slutet då, idag är jag på 39+1

Undertrycket låg på 90 och övertrycket låg på omkring 140, protein ska kollas på Fredag när jag ska tillbaka dit. Jo jag kände också att det var lite lång tid att vänta, jag vet ju inte riktigt vad som kan hända och hur farligt det kan bli men jag skulle ringa om jag får något symptom som skulle kunna tyda på havandeskapsförgiftning
  • Tinzu

Jag började få svaga mensvärkar för ett tag sen, såklart höjdes hoppet litegrann men dom försvann efter typ 10 minuter men vafaaaan

• Tinzu
    DevilsDaughter skrev 2014-06-25 07:00:01 följande:

Hon är här! Kl 2 fick jag värkar, kl 3 ringde vi barnvakten, kl 04:05 är hon född! Förlossningen var såå smidig! Visst gjorde det ont men kände mig inte maktlös eller att jag inte kunde hantera det. 3510g och 51cm lång.

Grattis!  
  • Tinzu

Nuuuuu kanske det börjar hända spännande saker här hemma! rosa på toapappret och småhugg i magen, bebisen är tokvild men det vet jag inte om det betyder något

• Tinzu
    Kia82 skrev 2014-06-25 13:04:50 följande:

Rosa på toapappret här med, storstädningen under förmiddagen hade kanske effekt. Hoppas, hoppas!

blev det något mer för dig? För mig fortsatte det med hugg i magen i ganska många timmar till, men inte mer rosa för det så typiskt men det känns som att jag har en boll längst ner i magen som tar emot när jag sätter mig ner, och som trycker neråt när jag står upp
  • Tinzu
    Korpfan skrev 2014-06-26 14:32:47 följande:

Fick min son i går eftermiddag. 4,5 kg och 52 cm lång. Var öppen 3 cm när jag kom in vid 07.00 och 16:27 var han ute. Fick EDA vid 6 cm då jag inte fick paus i värkarna alls och hade så ont att jag grät i panik. Behövde inget värkstimulerande förutom de 3 sista krystvärkarna då grabben fastnade med halva huvudet ute och hjärtslagen sjönk. 3 barnmorskor fick byta om efter förlossningen då jag fullkomligt dränkte dem i fostervatten. :)

Grattis! så härligt!
  • Tinzu

Nu har jag gått in på övertid! Den där elefant-känslan gör sig påmind, jag kommer inte att föda förrän om 2 månader typ även fast jag är på BF+1 nu

Jag var in på kontroll igår för att jag har såååå svårt att kissa klart! ingen anledning hittades till det men annat kollades också, jag var öppen 1.5cm och livmodertappen var 2cm istället för 5cm, så det har ju hänt något iaf, men det betyder väl ändå inte att det är på G.

Har lite blandade sammandragningar, ibland blir bara magen hård, ibland så gör det ont i magen och i ryggen

• Tinzu
    unborn skrev 2014-06-29 21:37:43 följande:

Är också på bf+1. Känner likadant.. Hade lite mer sd och ont i svanken inatt men det gick över. Försökt att gå mkt, haft sex etc men funkar inte :p är väl bäst att ställa in sig på igångsättning 41+3. Frustrerande!
    Så typiskt ja jag fick höra att det är enklare att ställa in sig på att bli igångsatt, eller att man har bebisen senast ett visst datum, men vafan jag vill ha han här, helst igår.

Ni får väl fortsätta med roligheterna som färdknäppen då, och hoppas på det bästa Jag själv ligger som en klubbad säl i soffan, inte attraktiv alls och vill inte röra mig någonstans då jag har så ont i knäna och går som tant Agda på 90 år
  • Tinzu

BF+2 nu, inget som visar att det är på G, lite sammandragningar då och då som inte gör ont samt mensvärkar. 

Inte gör det det hela bättre när mamma säger "jag undrar om det är normalt? Jag hade inte det så" -_- 

• Tinzu

Våran bebis kom på BF+3, i Onsdags skulle ha kommit dagen innan redan, men fick en sovdos då jag inte hade sovit på över 24 timmar, men sen mot kvällen tog det raketfart shit vilken upplevelse

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!