• Tizi

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Hej på er! Jag har oxå bf i juni med min tredje skrutt Jag tycker dock att tiden går sååå fort. Känns nästan som jag måste ursäkta mig men jag mår jättebra och har ingenting emot att vara gravid ett tag till och kan till och med tänka mig att gå över tiden lite denna gång om jag fortsätter må såpass bra, hihi!

Jag lääängtar förstås jättemycket efter bebis men jag vet ju att tiden går fort!

• Tizi

Jag använder rhinokort aqua som ger verkan efter några dagar, skitbra! Det gjorde jag förra graviditeten oxå efter tips av min bm!

Juronjaure skrev 2014-05-03 09:01:15 följande:
    Har fått jättejobbigt nästäppa nu som inte vill försvinna. Tar en nässpray med avsvällande effekt nu, men den får egentligen bara tas 10 dar i streck, så jag behöver nåt nytt. Tips? Avsvällande...

• Tizi

Jag ska ta med mig babynest till BB

mmjansson85 skrev 2014-05-16 06:25:46 följande:
    Ska man ta med babynest och amningskudde till bb ?

• Tizi

Tror inte jag har skrivit här på väldigt länge men nu är jag otroligt less och vill gärna prata av mig lite med fler som ska ha i juni o gått över tiden. Känns nästan som man är själv kvar nu i alla junitrådar fast juni inte ens är slut än..

Jag är på bf+11 idag och det verkar inte bättre än att det blir igångsättning för mig för denna unge verkar inte vilja komma ut självmant.. Fått 4 hinnsvepningen och senaste var 2 dygn sedan nu och jag har inga känningar!! Såå tråkigt!!

• Tizi

Guapa: nej personligen tycker inte jag att hinnsvepningarna har gjort ont, men många tycker det har jag förstått!

Jag ska till spec mvc för sista kontrollen på måndag. Då får jag tid för igångsättning som kan bli samma dag eller senast onsdag. Hoppas dock på senast tisdag då bebbens halvbror fyller år på onsdag så det vore väl jäkligt typiskt om dom ska behöva dela födelsedag. Skulle ni kunna med att be om igångsättning innan pga det? Känns ju lite dumt men jag kommer iaf nämna det tror jag!

• Tizi

Grattis till er som fått bebisar!!

Åh vad jag längtar nu. Snart är ytterligare en dag förbi och därmed är jag en dag närmare att få träffa min bebis.

Vet ni vad ni väntar för kön? Vi har inte kollat denna gång så nu är vi nyfikna!!

• Tizi

Towandaa: kul med ett tecken!! Min slemmis har gått lite då och då in och med hinnsvepningarna så jag hoppas såå att det drar igång snart!

Spännande att se vad det blir för kön då! Vi har haft såå svårt med namn till denna. Vad har ni för namnförslag?

Tjejnamn som är på tal här är: Siri, Iris, Elvira, Millie, Leonie, Filippa

Killnamn: Alve, Nino, Nilo, Assar, Max, Elver, Mileon.

• Tizi

Towandaa: bf var 10 juni så bf+12 idag.. Blää! Imorrn förmiddag görs sista kollen av ctg, fostervatten och navelsträngsflöde osv och det blir avgörande om det blir igångsättning direkt eller senast onsdag. Hoppas sååå att det kan starta spontant innan men det lär väl inte hända. Mina graviditeter har bara blivit längre och längre!

Devils: Känner igen dina tankar!! Faktum är ju att inom väldigt kort tid kommer vi ha våra små bebisar i famnen, vilket är lätt att förtränga när man går över tiden. Det är så sjukt vilka tankar man får. Jag är totalt LIVRÄDD att nått ska hända min bebis nu precis vid mållinjen.. Jag vill bara ha ut bebis NU!!

• Tizi

Jag börjar känna att sammandragningarna är lite starkare nu faktiskt! Dom gör fortfarande inte ont men känns definitivt mer och kommer ganska ofta. Hur ofta får ni sd? Jag får några i timmen iaf och det spelar ingen roll om jag vilar eller rör mig.

Vågar inte hoppas för mycket dock för så har det vart länge nu men ååååh vad glad jag skulle bli om det ville starta nu!!

• Tizi

Näe, sånt gör en jäkligt bitter!!

nica skrev 2014-06-22 20:56:28 följande:

Korpfan- men de gjorde ingen gyn undersökning då? Tänkte bara så de inte är en infektion.

Devils- tycker du ska stå på dig och hoppas på sammarbete från din BM!

En kompis till mig fick barn idag...hon skulle ha 30juni. Jag bitter som fan och svär över att min unge inte vill ut :-P nåja 13dagar över tiden då vet jag iaf att jag inte behöver vänta så länge till.

Jag håller just nu på att klockar mina sammandragningar. Guuud va svårt det är att veta om det är på gång eller inte. Vill inte ringa förlossningen och åka in i onödan samtidigt som mina förlossningar har gått ganska snabbt..

Sd känns och vissa gör ganska ont och dom kommer regelbundet med ca 4 min mellanrum sen 1,5 timme tillbaka. Avvaktar lite till innan jag ringer.. Hoppas hoppas!!
  • Tizi

Nu är vi på väg in till förlossningen.. Fy bubblan va ont värkarna gör, man glömmer snabbt på 5 år..

• Tizi

Nu är vår lilla tjej ute!! Hon föddes 00.16 efter en halvtimme inne på förlossningen. 51 cm lång och 3460g.

Hoppas det drar igång för er andra som väntar nu!!

• Tizi

Tack för era grattis!!

Jag var nästan lite chockad av hur fort den här förlossningen gick. Ena stunden var familjen på utflykt, kom hem på kvällen, åt kvällsmat och la barnen och jag var återigen besviken över en dag som gått utan minsta känning. I nästa stund drog det igång och några få timmar senare ligger jag med en liten dotter på bröstet!!

Övertid är sååå psykiskt jobbigt men till slut får man sin belöning! Jag hejar på er och ser fram emot mer bebisbesked!!

PS (ca 95% har fött innan v42+0)

• Tizi

Åh grattis!! Härligt att du slapp gå över lika länge denna gång!! Fort det gick!!

DevilsDaughter skrev 2014-06-25 07:00:01 följande:

Hon är här! Kl 2 fick jag värkar, kl 3 ringde vi barnvakten, kl 04:05 är hon född! Förlossningen var såå smidig! Visst gjorde det ont men kände mig inte maktlös eller att jag inte kunde hantera det. 3510g och 51cm lång.

• Tizi
    nica skrev 2014-06-25 07:36:34 följande:

Devils- massa grattis till din bebis låter som en bra förlossning

Korpfan- hoppas vi snart får höra om att du har din bebis i din famn.

Bf+16 idag :'( orkar inte!

Heja dig!! Hade du fått tid för igångsättning?När som helst har du bebben på bröstet iaf, håll ut!! Kramar
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!