• Korpfan

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Här blir det epidural, bedövning och all knark de kan erbjuda. Jag vägrar ha mer ont än nödvändigt. Kvaddlar och tens har jag fetvägrat i förlossninsbrevet (testat, enbart irriterande) och lustgas kommer jag bara må illa av, (klarar inte karuseller, blir sjösjuk och spyr av alkohol innan jag ens blivit onykter). Vill ha ett trevligt minne av förlossningen eller alternativt, inte minnas det alls. Smärta suger.

• Korpfan

Älgstek, kalops, korvstroganoff, hemgjord pizza.. lasagne, köttfärssås, köttbullar.. kycklinggryta, färsbiffar, fläskpannkaka, pajer, broccoligratäng..

• Korpfan

själv lever jag på havregrynsgröt lagad i mickron just nu. Orkar verkligen inte laga mat. ska kanske åka på affären sen.. när jag tänker efter kan det ju vara trevligt med någon typ av protein också.

• Korpfan

Grattis Lilla Morran! :)

Här händer ingenting. Går in i v 42 idag. Bedömning den 23e. Lagade matlådor igår, pizzabullar och fläskpankaka. Kanske gör en köttfärssås idag då i brist på "roligare" sysselsättning.

Är väldigt tung och stel i bäckenområdet så hushållssysslor känns riktigt trista att utföra, men det behövs ju. Gubben jobbar skift och blir borta från kl 13 idag så ännu en ensam kväll av väntan blir det då jag absolut inte vill umgås med någon annan heller. De bara tjatar om varför inte ungen kommer snart och om hur fet jag har blivit. Suck. Människor. .

• Korpfan

Ett långt dygn kvar till bedömning. BF +11 idag. Livmodern känns som en enda stor inflammation och ömmar och gör ont på alla sätt utom värkar. Njurarna stasar, levern gör ont, fogarna spränger. Har inte sovit längre än 90 minuter i sträck de senaste 3 månaderna och då har jag ändå fått flunitrazepam från förlossningen. Kom igen nu, bli måndag nån gång..

• Korpfan

Nica, de kollade bara uvi, socker och järn som vanligt sist hos BM (2v sen). CTG hos förlossningen (5 dagar sen) när jag var in för en sovdos. Annars ingenting. All värk är ju normalt att ha i mitt landsting.

• Korpfan

Nica, de kollade mognadsgrad på tappen på FL. Men infektion kan de inte se med gyn undersökning. Men jag har ju heller ingen feber så då låter de ju bli med blodprover också.

• Korpfan

Hemma igen efter bedömning på specmödra. Lillkillen mår superbra och jag verkar inte ha några bekymmer heller. Det kommer nog senare det eftersom grabben har ett huvudmått på 40 cm...iiiik.

Jag var tydligen öppen 3 cm med förkortad livmodertapp, vilket innebär att jodå, kroppen har börjat så sakteliga att göra något. Fick en hinnsvepning som hette duga och har spenderat en viss tid på toa efter det. Jäklar vad det drog igång tarmarna. Och ingen är gladare än jag, då trycket mot levern och njurarna lättat efteråt. Nu börjar de sammandragningarna tyvärr avta igen men nån nytta kanske de gjorde. Om inget annat sker innan så har jag tid för igångsättning på torsdag den 26e. Idag är jag BF + 12.

• Korpfan

Devil daughter, ja, mycket skönt att veta att det finns en ände på eländet. Även om denna ände infaller i v 43.

Unborn, finns jättemycket på google om hur det går till. Och ja, du måste vara lite öppen för att de ska kunna nå hinnorna, annars är det ju stängt liksom. ;)

• Korpfan

Var som tidigare nämnt 3 cm öppen med mjuk 2,5 cm tapp i går förmiddag. Fick en hinnsvepning och hade värkar i genomsnitt var 5:e minut i 7 timmar efteråt. Sov gott under natten och känner nu mest bara träningsvärk och molande mensvärk, samt känslan av en biljardboll i rektum. Har fortfarande liite blodig flytning efter ingreppet.

Nu till frågan: hur vet jag om jag är mer öppen/mogen för förlossning? Vill inte "slösa tid" hemma om jag tex skulle vara 6 cm öppen, då skulle jag rent tekniskt kunna lägga in mig och begära värkstimulerande då jag ändå är BF+13. Jag har en kropp som inte ger starka värkar på eget bevåg, så att bara lalla på här hemma drar bara ut på tiden tycker jag. Har tid för igångsättning på torsdag, men jag vill ju nuuuuuuuu... 

• Korpfan

Läkaren sa att ungen jag väntar inte är så speciellt stor. Men hon kollade inte upp det förrän jag bad henne. Så be att dom gör det. Verkar inte vara rutin. Trots uttalandet om inte speciellt stor, så väntar jag en kille med huvudmått på 40 cm. Vilket jag själv tycker låter enormt! :/ 

• Korpfan

Devils Daughter, når inte. :P Har inte sett till min tapp sen månad 4. Äh, det är väl bara att vänta tills de har plats på förlossningen. Vi tar ju in folk från en annan stad just nu. Sparar pengar gubevars. Men ingen ryms att tas in. Hörde hur BM avvisade 3 kvinnor med värkar medan jag väntade på undersökningen igår.:( 

• Korpfan

Nej. Vi har inga fler förlossningar i vårt landsting. Vid akut kqnske de får flyga till umeå eller sundsvall men umeå är ett annat län och sundsvall brukar neka. I mitt fall får jag snällt vänta tills de har plats eftersom det inte finns medicinska skäl till nåt annat. Man undrar ju vad de skulle hitta på om förlossningen skulle komma igång själv.. lägga mig på iva?

• Korpfan

Senaste två ggr jag varit in på förlossningen har de inte ens frågat efter mitt personnummer. Så pass litet är det att de verkar känna igen en.. ;)

• Korpfan

Vi delar med Sollefteå och just nu är de här hos oss. Så jag har ju turen att slippa de 10 milen upp dit iaf. Sen byts det i slutet av juli. Då har Sollefteå öppet och vi stängt.

• Korpfan

Ja det är ju både och. Jag frågade min BM om hur saker skulle lösts rent praktiskt med så lång resa och hon svarar att hade jag fått åka dit och inte vara riktigt "mogen" så skulle jag ändå fått stanna kvar och satts igång. Dvs, jag skulle ha kunnat vara klar med förlossning nu men eftersom vi är här hemma nu så kan de skicka hem mig i väntan i stället. Men samtidigt är ju hemma bäst i mina ögon. Egen säng är guld värt. :)

• Korpfan

Man får vara glad att man inte bor i nordnorge. Såg "jordemödrane" eller vad det heter på norska, barnmorskona, och där kan man snacka avstånd och väder .. helikopter för att hinna till sjukhus och snöstormar som hindrar avfärd. Jag skulle vara livrädd. ;)

• Korpfan

Har haft svaga mensvärkar sen igår kväll. Somnade på värktablett som tog ner obehaget lite. Vaknat nu kl 3 på natten och klockar ganska starka mensvärkar med 7-8 minuters mellanrum. Månntro om det kan vara läge att väcka gubben? Eller ta ett bad. Mer alvedon har det blivit iaf. BF +14.

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!