Inlägg från: Salladshuvud |Visa alla inlägg
  • Salladshuvud

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Hej! Har BF 29/6 och undrar över lite saker som det här med amningsBH. Är det alls ngn idé att köpa det nu innan BF. Jag har hört att storleken på "mjölkbrösten" kommer till förnst efter förlossningen. Plus att det ju inte är säkert att man kan amma. Hur tänker ni?

Har också svullnat upp i både händer och fötter och längtar (och skräms) till FL (förstföderska)!

• Salladshuvud

Apropå klädsnack, köpte en jätteskön lång mammaklänning på HM nu i veckan som döljer mina bleksvullnaben och som gör att det svalkar jätteskönt i jämförelse med att gå i tights osv. Nu ett problem, iom att jag svullnat upp så mkt så gnider låren längst upp mot varandra och det börjar svida riktigt ordentligt! Vad kan man göra? Det är ju så himla skönt att ha såna här långklänningar för att kunna lufta benen utan att behöva visa dom!
    Har försökt smörja in med extra mkt lotion, men det torkar ju faktiskt in..

Tacksam för hjälpfulla tips i värmen!

• Salladshuvud
    mmjansson85 skrev 2014-05-26 10:51:38 följande:
    Jag har samma problem! Funderar på om man kanske ska ta ett par gravidstrumpbyxor och klippa av benen lite så att det blir som trosor med ben... Men det kanske blir för varmt...?
    Annars är det väl shorts som gäller för mig i sommar..!
    LovaViola skrev 2014-05-26 10:56:16 följande:

skönt med långklänning, det har jag också kört med nu! :)

kan du inte ta ett par gamla slappa tights och typ klippa av dem innan knäna.. så att det blir som ett par cykelbyxor, borde bli som ett skydd mot skavet..
    Ja, det kanske är bäst att försöka hitta några "korta" gravidtights att ha under. Provade mina träningstajts nu som går till strax nedanför knäna, men de klämde åt över urinblåsan när jag hade dem lite under magen, så jag får ge mig ut på jakt efter nya gravidisar, tror de hade på hm. 
    Tack för tipsen!

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!