• Tulia

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Känner igen mig i mycket som ni skriver. Vi har bf 26/6 och just nu känns det som en evighet dit! Vill få hålla min lilla tjej i famnen så jag kan pusta ut, just nu känner jag mest oro. Har haft sammandragningar och värk i flera veckor och eftersom första tjejen föddes förtidigt har det blivit en hel del turer till förlossningen för att kolla så ingen förlossning satt igång. Dessutom har tösen vänt sig uppåt så det lutar åt att det blir vändning, vilket inte känns så skoj. Men än så länge har hon ett litet tag på sig att vända sig själv :)

• Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-09 21:17:37 följande:

Vi har samma bf och min tjej har också vänt sig efter att ha legat på huvudet i 5 veckor. Jag har aldrig varit med om att något barn vänt sig när dom lagt sig neråt med huvudet så för mig är det något nytt och jag tycker inte heller att det är kul att det kan bli tal om vändningsförsök och ev kejsarsnitt när man har tre problemfria förlossningar i bagaget och aldrig ens har tänkt i de banorna att det kanske inte blir så igen.
    Verkar som vi är flera här med samma datum :)

Nej det är lite konstigt, hon låg med huvudet neråt fram till v29 sen la hon sig i tvärläge. Sen dess har hon bytt mellan tvärläge och säte, och ligger nu tvärläge igen :( Bm tror det är risk för säte, men det finns ju fortfarande tid kvar. Tycker det känns otäckt med vändningsförsöket, men de provar iaf bara en gång här. Går det inte då så blir det kejsarsnitt. Och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det än ...
  • Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-10 20:27:50 följande:
    Och min lilla vände sig i vecka 32 efter att ha legat neråt sedan vecka 27. Nu så håller hon på att skifta mellan säte och på tvären. Jag tycker också att det känns läskigt, förmodligen för att man aldrig varit med om det förut men jag har läst en del på nätet nu och det har lugnat mig lite. Lika bra att vara förberedd om ifall att. smile5.gif Sen så är det ju några veckor kvar som det finns chans att vända sig på men tiden går ändå fort och jag vet inte hur snabbt man kan boka in ett vändningsförsök? Dessutom så vill vi inte föda på det närmsta sjukhuset utan tar helst det som ligger snäppet längre bort och det räknas inom ett annat landsting så min bm har inte tillgång till deras data och kan boka in tider via den. Därav ska jag få en papperskopia utskriven som jag ska ta med sen. Jaja, vi är inte där än och ska till bm på tisdag så får fråga henne då.
    Vi skulle boka in ett vändningsförsök om 2v ifall hon inte vänt sig neråt då, lät som att det skulle gå fort att boka in det. Ja du får nog höra med bm, men vändningsförsöket kanske hon kan boka där ni bor?

Läste också det där om att föda i säte och skulle heller aldrig våga det, är rädd ändå för att något ska gå fel under förlossningen. Sen sa min bm att de aldrig försöker föda vanligt vid säte här, riskerna är för stora.
  • Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-13 11:53:54 följande:
    Har varit hos bm idag och bebben måste ha vänt sig inatt för nu låg hon på huvudet igen. smile2.gif Tråkigt nog så har sf-måttet bara växt 0,5 cm sen sist och dalar igen så jämfört med tidigare graviditeter ligger jag nu 2-3 cm lägre än då. Ska tillbaka till bm om drygt en vecka och se om jag växt mer. Dock så påpekade hon att hon inte var orolig för bebisen kändes normalstor och uppmanade mig att inte gå hem och oroa mig nu. Hmm, det är lättare sagt än gjort. :-P
    Grattis va kul att bebisen vänt sig neråt, vi får hoppas att hon stannar kvar där :)
    Min kurva ser ut som en bergodalbana efter alla olika lägen vid mätningarna, så jag vet hur svårt det är att inte oroa sig. Men du får försöka lita på bm:s erfarenhet ...
    Liinda skrev 2014-05-13 11:13:23 följande:
    Vad säger mvc då? tror de att bebisen kommer tidigare? Hoppas bebisen kommer snart då! =) 
    Vi har också hund, en rottis som jag inte kan gå ut med, sambon får sköta han helt nu, om han drar minsta lilla kommer den en sammandragning eller om jag redan har en sammandragning så blir det bara värre om han skulle dra till lite lätt. Nä fy, jag tycker veckorna går fort men vill bara få lilla bebisen i famnen nu ändå! 
    Vi har också en rottis som tyvärr jag inte klarar av att gå ut med längre pga sammandragningarna. Hon är dessutom i "tonåren" och pockar på uppmärksamhet mer än vanligt. Får så dåligt samvete när jag inte fixar att ge henne den uppmärksamhet hon är van vid! Önskar också att bebisen ska komma nu!
  • Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-13 19:59:35 följande:

Haha, kan ju upplysa om att när jag skulle känna på bebisen lite nyss så upptäckte jag att där nere där huvudet tidigare idag legat inte ligger kvar utan nu är det snedläge som gäller igen. Busunge!
    Haha okej, verkar vara en envis liten bebis det där, kanske inte gillar att ligga upponer ;)
  • Tulia
    Kia82 skrev 2014-05-13 20:24:35 följande:
    Ju
    Haha, ja varför ska hon vara annorlunda än övriga familjen, vi har starka viljor allihopa. smile5.gif
    Haha det är samma här ;) Första tjejen skulle prompt ut i v28 och den här lilla vände sig åt fel håll i ungefär samma vecka :)
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!