Kia82 skrev 2014-05-13 11:53:54 följande:
Har varit hos bm idag och bebben måste ha vänt sig inatt för nu låg hon på huvudet igen.
Tråkigt nog så har sf-måttet bara växt 0,5 cm sen sist och dalar igen så jämfört med tidigare graviditeter ligger jag nu 2-3 cm lägre än då. Ska tillbaka till bm om drygt en vecka och se om jag växt mer. Dock så påpekade hon att hon inte var orolig för bebisen kändes normalstor och uppmanade mig att inte gå hem och oroa mig nu. Hmm, det är lättare sagt än gjort. :-P
Grattis va kul att bebisen vänt sig neråt, vi får hoppas att hon stannar kvar där :)
Min kurva ser ut som en bergodalbana efter alla olika lägen vid mätningarna, så jag vet hur svårt det är att inte oroa sig. Men du får försöka lita på bm:s erfarenhet ...
Liinda skrev 2014-05-13 11:13:23 följande:
Vad säger mvc då? tror de att bebisen kommer tidigare? Hoppas bebisen kommer snart då! =)
Vi har också hund, en rottis som jag inte kan gå ut med, sambon får sköta han helt nu, om han drar minsta lilla kommer den en sammandragning eller om jag redan har en sammandragning så blir det bara värre om han skulle dra till lite lätt. Nä fy, jag tycker veckorna går fort men vill bara få lilla bebisen i famnen nu ändå!
Vi har också en rottis som tyvärr jag inte klarar av att gå ut med längre pga sammandragningarna. Hon är dessutom i "tonåren" och pockar på uppmärksamhet mer än vanligt. Får så dåligt samvete när jag inte fixar att ge henne den uppmärksamhet hon är van vid! Önskar också att bebisen ska komma nu!