• Kia82

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Ja, jag längtar med, känner mig enorm redan nu och orkar knappt med vardagen med mina andra tre barn. Känns åtminstone väldigt skönt att jag fortfarande går hemma med minstingen så att man inte har något arbete att gå till nu. När har ni bf, har ni fler barn? Jag har enligt mensen, vul och kub bf 26/6 men enligt rul 4/7 så jag själv räknar efter först nämnda så går in i vecka 30 på lördag.

• Kia82

Det känns iallafall skönt att man är på slutspurten nu. Vi har precis börjat delningen av det ena sovrummet till två mindre så än så länge är inte väntan outhärdlig, kommer ju snart att ha två små barnrum att tapetsera och inreda så det är nog ändå tur att det är mellan 8-12 veckor kvar.

• Kia82

Jag har också mycket onda sammandragningar, hade det med trean också och då kollade läkaren om tappen blivit påverkad vilket den inte hade så tror (hoppas) att den inte har det nu heller. Det är vanligt med fler och mer kännbara förvärkar när man är omföderska. Jag gick in i vecka 30 igår.

• Kia82
    Mamsen89 skrev 2014-04-15 11:43:12 följande:
    Vad skulle jag ha sagt? Jag kan vända mig någon annan stans om inte alla fick vara med här. Jag visste inte det, ursäkta. 

Men hallå, varför denna irritation!!?? Det var ju bara en helt normal fråga!
  • Kia82

Jag är så trött på att vara gravid, vill bara att den sista tiden ska gå fort nu. Har nu dessutom blivit orolig eftersom mitt sf-mått ligger under normalkurvan och om det inte tagit sig till om två veckor då jag ska till bm igen så ska jag på tul och det är för mig helt nytt eftersom jag alltid haft bra mått och rätt så stora barn.

• Kia82

Jag är så trött på att vara gravid, vill bara att den sista tiden ska gå fort nu. Har nu dessutom blivit orolig eftersom mitt sf-mått ligger under normalkurvan och om det inte tagit sig till om två veckor då jag ska till bm igen så ska jag på tul och det är för mig helt nytt eftersom jag alltid haft bra mått och rätt så stora barn.

• Kia82

Vi har också grejer kvar att handla, spjälsäng, madrass, ambingsbh, inlägg, blöjor, tvål, salvor... Kanske något mer klädesplagg. Tur att det är drygt två månader kvar eftersom rummen inte är färdiga än. Tiden går fort och ändå känns det som snigelfart ibland. :-P

• Kia82

Gått in i vecka 31 idag, 69 dagar kvar. Nu tycker jag att tiden börjar att gå fort och vi har en hel del kvar att göra. Den lilla har dessutom lagt sig rätt och sjunkit ner ganska djupt i bäckenet så ska bli spännande att se om hon stannar tiden ut då ingen av mina andra lagt sig till rätta så tidigt. Spääänande!

• Kia82

Jag tänker likadant. Det är första barnet för oss och jag har ingen aning om hur det känns när det är dags. Hoppas att vattnet går så att jag ska veta säkert att det är på gång.  Men om värkarna är regelbundna så är det inte förvärkar va? Har läst nåt om att förvärkar försvinner om man tar ett varmt bad också medans "riktiga" värkar stannar kvar. Jag tror inte ens jag haft några förvärkar än, har mest bara känt lite molande ibland. [/quote] Tro mig, du märker när det är på riktigt för det är definitivt ingenting som du varit med om tidigare. Ja det stämmer att förvärkar försvinner om du tar ett bad medan riktiga värkar inte gör det så bara där så har du ett säkert tecken om inte vattnet skulle gå. Det är inte ovanligt att förstföderskor inte känner av så mycket förvärkar utan bara molande (mensvärk) som ju egentligen är växtvärk. Vilken vecka är du i?

• Kia82

Oj, det där inlägget ser konstigt ut. :-S

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!