Inlägg från: Kela1981 |Visa alla inlägg
  • Kela1981

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Är det okej om jag också hoppar in här?

Har 66 dagar kvar till bf vilket betyder att vi väntar en liten prinsessa den 21/6 :)
    Fick min grav.penning beviljad förra veckan så från 1/5 går jag ner och jobbar halvtid och sen från 1/6 har jag semester.
    Men guuud vad tiden går långsamt nu! Vill ju bara att hon ska komma ut så vi får träffa henne :)

Hur mycket har ni hunnit fixa inför ankomsten av era bebisar?

• Kela1981
    mmjansson85 skrev 2014-04-16 20:58:31 följande:

Härligt :) är det första barnet? Ja tiden segar sig fram nu! :/
    Vi är klara med det mesta redan. Allt är inhandlat och iordning gjort. Jag har inte packat bb väskan än men jag har gjort en lista med vad som ska finnas med i den. Håller även på o kollar om man kan ta bort airbagen i bilen men det verkar knepigt. :/ trodde de skulle va plättlätt!
    Japp, det är första för oss :)
    Vi är också nästan färdiga med allt. Bara vagn och babyskydd som ska hämtas samt lite blöjor som ska inhandlas.
    Känns jätteskönt då jag är ett gigantiskt kontrollfreak och vill ha koll på allt jag kan ;)
    Airbagen i vår bil kopplar vi ur jätteenkelt med nyckeln i ett uttag i handskfacket så det känns lagom avancerat. Ni kanske kan få hjälp med att koppla ur den om det är knepigt? Det bör väl inte vara en enorm kostnad?
    Får man fråga vad som står på din lista till bb-väskan?
    Jag har inte börjat på den ännu och jag har ingen aning om vad som är bra att ha med.
    Har du fler barn eller är detta första för dig också?
  • Kela1981
    mmjansson85 skrev 2014-04-25 07:55:56 följande:
    Har googlat en del på skillnaden mellan sammandragningar, förvärkar, växtvärk och riktiga värkar.
    Det verkar stå väldigt olika så är det någon av er som har koll och kan säga om jag fattat rätt?

Sammandragningar är när livmodern blir hård men det gör inte ont?
    Förvärkar är sammandragningar med "mensvärk" som inte kommer regelbundet?
    Växtvärk är "mensvärk" utan sammandragningar?
    "Riktiga" värkar är sammandragningar med kraftigare "mensvärk" som kommer regelbundet?
    Bra med lite riktlinjer :)
    Jag har sammandragningar och ibland så ilar det ner i "muffen" samtidigt. Väldigt obehagligt men det gör inte direkt ont.
    Någon som har likadant?
  • Kela1981

Jag fullkomligt avskyr sjukhus och vill inte stanna längre än jag måste. Antar att dom gärna behåller en ett tag när man är förstföderska men så fort jag kan och får så åker jag hem :)

• Kela1981

Jag har en fråga till er som fött barn tidigare;

Dom senaste två dagarna så har jag haft som mensvärk i ryggen och i kombination med det så har mina sammandragningar ökat tycker jag. De gör inte ont men mensvärken känns en del och är ganska irriterande :/ Vad beror detta på? Är det detta som räknas som förvärkar? Var hos BM i går och bebisen ligger långt ner men är fortfarande ruckbar plus att hon var osäker på om det var rumpa eller huvud som låg först.

• Kela1981
    Kia82 skrev 2014-05-16 15:58:35 följande:

Ja det låter som förvärkar. Hur långt har du kvar till bf?
    5 veckor kvar. Betyder förvärkar att man börjar öppna sig?
  • Kela1981
    Kia82 skrev 2014-05-16 18:11:15 följande:

Nej, det betyder att du börjar att öppna dig, det är det som du gör under latensfasen när de riktiga födslovärkarna drar igång. Förvärkar är bara kroppens övning på vad komma skall.
    Okej, öva kan den ju få göra bäst den vill :) Tack för dina svar :)
  • Kela1981
    Kia82 skrev 2014-05-16 18:45:23 följande:

Haha, såg nu att jag missat det lilla ordet "inte". :-P smile5.gif

Budskapet gick fram rätt ändå ;)
  • Kela1981

Jag har också packat undan alla "normala" kläder så jag slipper våndas när jag öppnar garderoben :)

Har ett par träningsshorts som fortfarande funkar om man har dom nedanför magen och sen har jag sett maxiklänningar både på HM och Lindex som ser ut att kunna funka både före och efter bebis så dom ska jag nog inhandla.

30 dagar kvar så nu är det snart över :D

• Kela1981
    Juronjaure skrev 2014-05-27 21:55:38 följande:
    Bebisen har fixerat sig med huvudet låååångt ned i bäckenet. Jag frågade om det betydde att den skulle ploppa ut när som helst, men så var det inte ;) Skönt, för jag ska frosta av frysen och måla spjälsäng innan bebben kommer...
    Ha ha ha ha...förlåt men det lät så himla roligt med att frysen var tvungen att bli avforslad innan bebisen kommer :)
    Själv har jag försökt att planera en massa saker att göra innan bebis är beräknad så jag slipper gå och längta för mycket plus att jag tänker att om jag har en massa saker att göra så kanske hon kan tänka sig att komma lite tidigare och "förstöra" mina planer :P
  • Kela1981
    Kia82 skrev 2014-05-28 11:51:17 följande:

Ok. Jag har inte hål i någon tand vad jag märkt så tycker att det är så konstigt, har haft en del huvudvärk de sista veckorna också.
    Huvudvärk har jag också haft men inte ont i örat. Har typ aldrig huvudvärk annars så att ha det ihållande i 3-4 dagar är verkligen ovanligt för mig. Spelar dessutom ingen roll vad jag gör för ingenting hjälper. Idag är det dock bättre så jag hoppas att det är på väg bort.
  • Kela1981

Var på inskrivning på KK idag inför det planerade snittet på måndag. Helt sjukt ju! Senast måndag är vi inte två längre utan TRE! Har fortfarande svårt att greppa det men guuuud vad jag längtar Hjärta

• Kela1981
    mmjansson85 skrev 2014-06-12 20:57:46 följande:

Å va spännande! :) Lycka till!! :)
    Tack :)
  • Kela1981
    soffipropp1987 skrev 2014-06-21 09:34:54 följande:

Åkte in 16.30 igår och då hade jag haft 3 st värkar. Väl på plats eskalerade det hela och kl 18 va jag öppen 4 cm, på en halvtimma hade jag öppnat mig helt och 20.27 föddes våran lilla son. Alltihop gick chockerande fort och jag fick gott klara mig med endast lustgas.

Stort grattis!
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!