• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Libra77 skrev 2014-05-30 15:44:07 följande:

Hej på er kära vänner!Glad
    Precis kommit hem från kliniken... och vi fick inte bara se ett hjärta slå, utan TVÅ!!!!!!!!! HjärtaHjärta Vi väntar enäggstvillingar! Såå lyckliga, den ena är i dagsläget 10mm, den andra 11 mm.. Hoppas verkligen vi får behålla båda två! Ska tillbaka till kliniken 13/6.. extra koll eftersom det blev två. Inskrivning hos BM. 11/6.. Åh ni måste hålla alla tummar som finns för oss nu!!
    Kram och Lycka till! Nu ska jag fortsätta stirra på UL bilden!{#emotions_dlg.flower}

Grattis!! Va härligt! Håller tummarna!!

Blev riktigt nervös i morse hade missat ett samtal från kliniken. Trodde det skulle bli inställt. Men de ville att vi är med i en pilotstudie där man inför återförandet äter bisolvontabletter för att sekretet ska bli mer följsamt. Får se hur det går, har köpt tabletterna och tagit efter instruktionerna. Bara hoppas eskimån överlever upptining imorn!! Sjukt nervös!!
  • Darling82

Helt sjukt nervös, knappt kunnat sova! Hoppas hoppas att kliniken INTE ringer för då har det gått bra!

• Darling82

Gått sisådär, eskimån klarade upptiningen men tappade två celler så de vill se hur utvecklingen blir till imorn. Ser det bra ut då blir det insättning imorn istället. Känns riktigt jobbigt :(

• Darling82

Precis genomlidit den värsta halvtimmen ever när jag väntade på besked om eskimån.

Verkar vara en fighter. Blev nedfrusen med 6 celler tappade 2 igår vid upptinining men har över natten tagit sig och är nu 7 celler. Återföring 11:30!

• Darling82

RD1 igen då! Känns nervöst som sjutton. Lite molvärk till och från. Hoppas att detta är ett guldägg! Enligt läkaren igår är det ett fin fint embryo är visst väldigt positivt när det fortsatt dela sig efter upptining.

Hur mår ni?

Libra förlåt mitt dåliga minne men satte de in två ägg eller är det ett som delat sig? Och har helt glömt svara på en fråga du ställde tidigare, vi gör en fet i helt naturlig cykel ingen medicin alls. Har enbart tagit bisolvobtabletter 3ggr dag innan insättning, eftersom återinföringen blev framflyttad blev det fredag, lördag och sen 2ggr söndag.

Bringiton, har ni gjort ul/vul?! Håller tummarna att det gick/går bra!

• Darling82
    bringiton14 skrev 2014-06-03 17:55:57 följande:

Hej på er och grattis och håller tummarna.

VUL igår, v 8+2, och man kunde inte se ngt foster. Alltså missfall, men kroppen har "fortsatt vara gravid". Så nu väntar medicinsk abort på fredag, ska ta cytotek hemma och vänta på att det blöder ut. Det är inte roligt nu. Kram

Nej!! Va tråkigt! Styrkekramar, förstår att det är tungt.
  • Darling82

Hej tjejer hur går det för er?

Bringiton, jag lider med dig, stor kram

Själv är jag nu på RD6, har sen RD3 haft ömma och spända bröst. Känns långt till TD som är nästa söndag.

• Darling82
    Libra77 skrev 2014-06-09 19:10:29 följande:

Det låter ju lovande:) Själv har jag haft färgade flytningar till och från sen i lördags, höll på att bli galen.. Efter en sömnlös natt ringde jag kliniken i morse och tjatade mig till VUL 2 idag istället för på fredag.. Hade känts konstigt att gå till MVC på onsdag och inte veta om man är gravid eller ej.. Ångrar inte besöket på kliniken , fick se 2 pigga krabater på skärmen , dem hade vuxit nästan 10 mm på drygt en vecka! Så nu kan jag sova gott inatt i alla fall.. Lovat mig själv att sluta googla på blödningar och allt annat som gör en bara mer orolig! Hur mår du nu? Känner du något mer? Håller tummarna! Kram
    Brösten slutade ömma igår em. Idag har jag haft lite färgade flytningar till och från. Molvärk som kommer och går och nu på kvällen ett jäkla illamående. Har ingen bra känsla idag :(

Skönt att du fick kolla så att allt var bra!
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-06-09 21:26:03 följande:

[quote=73411670][quote-nick]Darling82 skrev 2014-06-09 21:17:15 följande:[/quote-nick]

Brösten slutade ömma igår em. Idag har jag haft lite färgade flytningar till och från. Molvärk som kommer och går och nu på kvällen ett jäkla illamående. Har ingen bra känsla idag :( Skönt att du fick kolla så att allt var bra![/quot Usch ! Jag är så trött på dessa flytningar.. Kommer aldrig att kunna slappna av! Kan det vara en nidblödning du har? För mig kom det rosa på pappret dag 2 med blastocysten. Ömmar brösten inte alls ? Mina ömmade knappt förra veckan , men nu känner jag av det igen..
    Nej, det ömma är i stort sett borta :( vet att det va så sist med. Då hade jag också färgad flytning på rd 8 dvs samma som idag. Då rosa, idag har det varierat mellan beige, rosa och brunt och bara på pappret och väldigt lite.
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-06-09 21:36:59 följande:

Hmm.. Det är exakt som mina flytningar nu.. Mest på morgonen, knappt något på kvällen.. Endast på pappret . Jag borde egentligen haft min mens nu , läste att det är vanligt med småblödningar då, så hoppas på det! Håller tummarna för oss, hoppas flytningarna är borta snart, man blir ju knäpp!
    Idag kom det blod, lite i toan och sen brunt på pappret. Är hemma från jobbet fick fruktansvärd magsjuka igår kväll. När jag såg blodet kände jag bara NEJ orkar inte mer. Känns kört :(
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag