• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Nu inläggs bombar jag visst, sorry. Pga att jag sedan tidgare är opererad för giftstruma äter jag Levaxin. Så förutom att ringa Linnekliniken och fertilitetsmottagningen på gävle sjukhus för att berätta om testresultat, fick jag även ringa endokrinmottagningen för att få råd om hur medicinen nu ska skötas. Mycket med det administrativa runt! Skulle kännas grymt skönt om de rosa flytningarna kunde försvinna nu de hänger över mig och oroar :/

• Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-06 11:32:42 följande:

Tack för era tröstande ord.

Libra-Jag bestämde mig tidigt för att inte tjuvtesta, har gjort det tidigare vid flera inseminationer och jag blev bara nojigare.. Kram

Darling - Fattar att det är mycket att tänka på och ringa och fixa, men försök ta tillfället i akt och njuta av ditt plus också!! Tänk vad du har längtat efter det och nu kom det! Kram

Ja vi hoppas på en turtråd!! :)

Håller tummarna att det går bra imorn!!

Är fortfarande superorolig har även hela dan idag haft rosa flytningar eller lite lite rött eller brunt på pappret.
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-07 04:50:47 följande:

Fattar typ ingenting, helt chockad, känns jättekonstigt.. Men kul förstås!! Bara overkligt..:) phpZummAX61106.jpg

Grattis!! Va själv tvungen att ta nya test idag för att på nått vis bekräfta
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-07 04:57:53 följande:

Darling - Nu har jag läst på lite och jag fattar det som att man kan blöda lite utan att det är något konstigt alls? Vad sa de på kliniken? Kram

Pratade ju både med Gävle och Uppsala. Hon i Gävle sa att det är ju bara att vänta och se. Hon i Uppsala sa väl ungfär samma men öven att det är vanligt med småblödningar och när jag beskrev att det liksom känns på ett annat sätt i magen dvs ingen mensvärk utan mer molvärk sa hon att det lät positivt. Så det är bara att hålla tummarna att de små grynen stannar :) vi är riktigt i fas du och jag :) kram
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-07 22:16:37 följande:

Darling - Det låter ju positivt! När ska du på ultraljud? Jag fick tid 2/6. Det får bli nästa etapp, fram till dess tänker jag njuta av att det har gått bra så här långt och hålla tummarna! :)

Blev delvis lugnad, men det hade varit skönt om småblödningarna försvann. Fick tid för ul 26/5. Håller tummarna att vi då får se ett pickande hjärta, att grynet är kvar!
  • Darling82

Är hemma från jobbet idag, har ondare i magen som vanlig mensvärk och blöder mer. Så sjukt ledsen. Känns som att det är kört, ändå fortsätter jag hoppas.

• Darling82

Har pratat med Linnekliniken. Avvakta och ta nytt test i början på nästa vecka. Går inte att se på vul ännu.

• Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-11 08:15:45 följande:

God Morgon!
    RD 13.. efter tjuvtest nu konstaterat att guldgrynet fortfarande är med oss! LyckaGlad Hoppas på samma härliga resultat på , TD, tisdag. Nu i alla fall fått en förklaring till min migrän, mitt illamående, mitt humör, min trötthet, min molvärk, mina flytningar, min törst, min svullna mage... och jag måste säga att det nu känns mycket bättreGlad.. inget problem alls, jag kan lätt leva med detta i drygt 8 månader tillGlad Hoppas nu så innerligt att lillen vill stanna kvar med oss!Skrattande
    Stort grattis!!
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-11 13:23:13 följande:

Eller hur, jag har fortfarande inte fattat..:) Jag mår bra, vill att kommande tre veckor ska gå snabbt så vi får gå på ultraljud! Men det lär nog gå rätt långsamt :)

Vad roligt för er, grattis igen!

Darling - Hur mår du?

Kramar

Mår inte så bra, fredag va värsta dan mest ont och blödde mest. Fortsatt blöda båda igår och idag och ont som kommer och går. I fredags va de konstant ont. Sjukskriven tors, fre för den fruktansvärda nackspärr jag lyckats dra på mig. Testade idag igen och det är fortfarande positivt kanske något svagare. Trodde de skulle visa minus eftersom blödningarna börjar avta. Hoppet är liter men inte helt borta. Googlar typ ihjäl mig och läser om såna som blöder och har ont och det slutar lyckligt och där det inte slutar bra.
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag