• Darling82

Startar första IVF behandlingen idag

Libra77 skrev 2014-05-05 07:47:34 följande:

Hej ! Varit på landet i helgen, skönt med miljöombyte . Samtidigt rädd att jag nu förstört allting.. Blev som vanligt mycket jobb på landet.. Mycket kroppsligt ganska tungt jobb som kroppen inte är van vid. .. Samtidigt sa ju doktorn att jag kunde träna som vanligt så hoppas allt är i sin ordning trots mitt 5 h långa träningspass på landet! Hade sån fruktansvärd molvärk lö kväll och igår morse, men sen försvann det plötsligt och byttes ut mot en fruktansvärd migrän som jag nu haft i snart ett dygn! Vet inte alls vad jag ska tro om detta nu.. Det verkar ju lovande för dig i alla fall! Lycka till och meddela gärna när du testat! Förstår hur du känner.. Jag är ju bara på ruvardag 7 ännu...många dagar kvar innan TD! Kram

Tror inte att det är någon fara. Fick veta från min klinik att egentligen inget jag gör påverkar om embryot väljer att stanna kvar eller inte. Rätt skönt att tänka så. Även om det hela tiden snurrar tankar typ om jag hade gjort si eller så. Imorgon är domedagen för mig, TD. Har sån jäkla ångest för att testa. Tänk om mensen håller sig borta och det ändå blir minus. Vill så gärna ha ett pluss, helst sjukt så mycket jag vill det. Är inställd på att om det blir minus sjukskriver jag mig ett par dagar. Har fortfarande ett illamående som kommer och går. Kan ju vara ren nervositet, nerverna ligger helt klart utanpå nu.

Idag är en stor dag för idag blir vi husägare, ska till banken i eftermiddag och skriva på de sista pappren.
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-05 18:35:14 följande:

Hej på er!! Är så nervös att jag inte riktigt vet hur jag känner mig..

Har du slutat ta lutinus? Jag blev instruerad att ta dem enda fram till testet, konstigt.. Håller tummarna för dig imorgon! På onsdag är det dags för mig, känns läskigt.

Nä du behöver inte oroa dig för att du jobbat på landet!! :)

Hej, är skitläskigt nu! Ja jag fick instruktionen att ta lutinus 14 dagar 3*dag och start kväll efter ET. Har en dålig känsla för imorn. Har haft små små rosa flytningar nu på em och kväll. Och konstigt ont i magen. Förbereder mig på att sjukskriva mig om det blir minus. Är beredd att vakna av att mensen kör igång. Kommer bli svårt att sova!
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-05 18:35:31 följande:
    Åh vad kul med hus.. smile1.gif Försökte svara på ditt inlägg via mobilen också, men blev inget.. dyker det upp dubbla svår får du inte tro att jag är galen Glad

Vi har endast hus på landet... I Stockholm bor vi i lägenhet..vill ju naturligtvis skaffa radhus/hus här också i framtiden.

Tack för dem tröstande orden.. det var ungefär vad dom sa till mig också..men sen läser man så mycket annat...

Så din stora dag i morgon! Lycka till! Det låter ju lovande eftersom inte tant röd hälsat på ännu... Hoppas hon inte hälsar på mig heller!  Du måste höra av dig när du testat och berätta hur det gick!

Jag har ju några dagar kvar till min TD... så orolig att mensen nu ska komma..ååh...

kramkram
    Är riktigt jobbigt nu, har ingen bra känsla i kroppen. Haft små små rosa flytningar nu i em/kväll. Och konstigt ont i magen. Sjukt nervös, blir svårt att sova. Förberedd på sjukskrivning imorn om det blir minus!
  • Darling82

Tack, kommer ta ett bra tag innan det sjunker in. Hoppas nu att det lilla grynet vill stanna!

• Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-06 06:16:56 följande:

[quote=73166703][quote-nick]Darling82 skrev 2014-05-06 04:50:47 följande:[/quote-nick]Test är tagit, är helt i chock! [/quot ÅÅÅH! Stort Grattis!

Tack! :)
  • Darling82
    Ayla78 skrev 2014-05-06 07:51:27 följande:
    Stort grattis???? Gjorde du testet R15?

Nej, på RD 16, vilket visade sig vara samma som graviditetsvecka 4+4 :)
  • Darling82
    bringiton14 skrev 2014-05-06 08:39:03 följande:
    Darling - vilken fantastisk dag det här måste vara för er!! Hur känns det? Overkligt?

Den här dagen känns som om den kommer vara oändligt lång för mig. Har en dålig känsla i kroppen, att det kommer bli ett minus imorgon.. Brösten är mindre ömma och har lite molvärk, men jag är liksom för spänd för att känna vad som är vad. Försöker tänka på något bra som min man sa, att om det blir minus inte tänka att det inte funkade utan att vi måste skjuta några gånger på målet innan det blir mål :) Han gillar fotboll, och liknelser :)

Libra - När ska du testa?

Behövde skriva av mig lite.. Usch idag är ingen rolig dag. Fast kul med glada nyheter!!

Hej, jag kände precis så igår. Även idag pendlar det har fortfarande rosa små flytningar. Livrädd att trots plusset så kommer det skita sig. Sov i stort sett noll i natt för jag va på helspänn för att testa. Håller tummarna stenhårt att ni får plus imorn!
  • Darling82
    Libra77 skrev 2014-05-06 10:26:24 följande:

Hejhej!

Ruvardag 8 för mig idag... läste någonstans att för många kan det visa positivt ruvardag 9 (med blasto) eller 11 med 2- dagars... så är sugen på att testa i morgon.. men vet inte om jag vågar smile1.gif   Testade ju redan dag 4.. haha.. negativt då.. men nu har jag skärpt till mig.   Har du inte tjuvtestat alls?

Javisst är det härligt med glada nyheter, vi får hoppas att detta blir en tur-tråd!

Jag kan bara svara för mig och jag har inte vågat tjuvtesta, för sjutton jag vågade knappt testa imorse på TD. Håller tummarna att det här är en turtråd!!
Svar på tråden Startar första IVF behandlingen idag