Zila skrev 2014-08-20 18:54:24 följande:
Darling82: Jag tror att vi kan ha setts i nån tidigare ivf-tråd. Jag följer fortfarande en del trådar även om ja inte skriver själv.. Jag känner så väl igen mig i din historia så jag vill ge dig lite hopp.
Mitt första ivf-försök på menopur och ovitrelle fick vi ut 12 ägg, och allt såg till en början bra ut. MEN 11 ägg var omogna.. Det enda ägget som fanns befruktades dock och jag blev gravid. Men fick missfall i v 6.
Andra försöket provade vi gonal-f och ovitrelle. Fick ut 14 ägg, varav 8 var mogna. Av de 8 befruktades 6 st.. MEN alla befruktades med fler än en spermie, så det var bara att slänga allihop.. Nåt var fel med mina ägg..
Tredje försöket tog vi gonal-f igen och pregnyl som äggmognad. Det blev 14 ägg igen varav 9 mogna. De gjorde icsi på alla ägg trots bra spermier, och 6 befruktades! 4 av dessa var i toppskick, så ett tillbaka till mig och 3 till frysen. Jag är nu gravid i v 19!
Jag körde långa metoden med spray alla gånger, så det tog tid och energi!
Det känns hopplöst emellanåt, men ge inte upp! Lycka till!
Vi har hittills kört kort protokoll med gonal-f, orgalutran och ovitrelle två gånger. Har fått få ägg första Ivf 7 ägg varav 4 mogna och nu var det 5 ägg varav 2 mogna.
Nya planen är långt protokoll med byte av medicin. Menopur istället för gonal-f sen tror jag det va synarela och pregnyl.
Men först ska kroppen få läka. Preliminärt är nästa äp v42.
Skönt att höra att medicinbyte kan hjälpa!
Även om det känns bättre nu att ha en plan är det fortfarande riktigt tungt :(
Har stort förtroende för Linnekliniken, dom verkar veta vad dom håller på med.