Inlägg från: MsFundersam |Visa alla inlägg
  • MsFundersam

Lätt barnvagn som funkar på landet

Känner mig helt bortkommen i barnvagnsdjungeln! Vill ha en lätt vagn men stadig att köra på grusvägar. Åker ej alls kommunalt.. Men ska gå lätt att ta med i egen bil. Vill gärna ha så bilstolen går att knäppa fast i vagnschassit. Vad rekommenderar ni?

• Svar på tråden Lätt barnvagn som funkar på landet
  • MsFundersam

Intressanta tips! Få av mina vänner har emmaljunga och jag har hört att de ska vara tunga o klumpiga. Men det är antagligen nån gammal modell de pratar om då. Jag skulle gärna gå halvt i skogen med hunden också så att man kommer fram i svårare terräng är verkligen ett plus!

• MsFundersam

Kanske city crossen är lite lättare än mondial duo combi... Hur är det med city cross, är handtaget svängbart på den med liggdelen också? Kanske bra att kunna svänga ifall det blåser rakt in då man går.

• MsFundersam

Ja kanske man inte vill ha bebis svängd bort från sig... Mycket att lära :) Funkar britaxen även på sämre vägar?

• MsFundersam

Sportchassit tyckte jag verkade intressant när jag läste reklamen. Men jag är tveksam ännu till tyngden. Mest med tanke på att den ska in och ut ur både bilmoch kanske båt också sommartid. Men jag är såå tacksam för alla åsikter.

Svar på tråden Lätt barnvagn som funkar på landet