Behöver tips o råd!! Dra ner på amningen men vägrar flaska
Hej! Har en dotter som blir 6 månader om en vecka, jag har helammat henne sen dag ett o hon e inte alls intresserad av mat, gröt eller flaska. Sen nån månad har hon börjat böka vid amningen o nästan bara velat äta på höger bröst, hon börjar äta på vänster o så rinner mjölken till men så helt plötsligt släpper hon o vill inte äta mer på de. Så då sprutar de mjölk o börjar värka i bröstet då hon inte tömmer de riktigt. De händer ibland att tömmer de när hon äter på natten.. Jag känner att jag vill dra ner på amningen då de blir jobbigt när hon bökar o att jag har så mycket mjölk, dels att pappan ska kunna ta henne mer o inte alltid känna att de e bara mig hon e bunden till. Det märkliga e att hon har tagit flaska tidigare, vi provade redan när hon var några veckor o hon tog den direkt, sedan har vi gett henne då o då för o att hon ska fortsätta vilja ha flaskan, min mamma ha gett när jag inte varit hemma o de har gått jätte bra, likaså när min man har gett! När hon va fyra månader skulle vi ha barnvakt för första gången men då helt plötsligt vägrade hon flaskan o efter de har hon vägrat den. Ger man däremot pärondricka från 4 mån så tar hon flaskan, men pumpar jag ut o ger henne så spottar hon ut de. Hon e som sagt inte intresserad av nån mat förutom banan o nån frukt smoothie... Någon som har tips på vad man kan göra? Tänker att om jag åker iväg en dag o pumpar ut så pappan e hemma me henne, borde hon inte ta flaskan nån gång då o dessutom inte känner lukten av mig? För de här me flaskan måste ju bara vara en fix idé eftersom hon tar den när de e pärondricka i.. Vill jätte gärna ha tips!!!