Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Behöver tips o råd!! Dra ner på amningen men vägrar flaska

Jag tänker att det lättaste är nog ändå att börja i änden att introducera mat nu och vänta in att det intresset ökar, framför att kämpa fram att ta bröstmjölk i flaska. Vår son tog aldrig flaska men däremot lärde han sig dricka i pipmugg så småningom.

• Alexi

Fast välling kan man som sagt dricka i pipmugg, det gjorde vår son mellan ca 9 mån och två år.

• Alexi

Ta inte en som är spillfri i början för då måste ju barnet suga som med en flaska. Vi hade en pipmugg med ETT hål i, tvingar barnet att suga eftersom det kommer automatiskt men flödar inte över alla bredder.

• Alexi
    Ss85 skrev 2014-04-07 20:18:43 följande:
    Har läst på många sidor att man kan lägga pytte lite vaniljsocker i för att barnet ska ta flaskan me mjölk. Va tro ni om de? Känns lite dumt tycker jag men någon som har erfarenhet av att de funkar?
    Nej, inte om du inte måste. Det är något man kan göra för att förbättra smaken på mjölkfri ersättning eftersom den smakar pyton men barnet behöver den medicinskt (vi har gjort just detta). Att vänja sitt barn vid att annat ska smaka sött tror jag är fel väg att gå.
Svar på tråden Behöver tips o råd!! Dra ner på amningen men vägrar flaska