Anonym (NEJ!) skrev 2014-04-19 18:33:09 följande:
Ni måste absolut säga nej till detta. Ni är INTE rätt familj för detta barn, ni måste förstå det innan det är för sent för det lilla barnet.
Ni bör gå vidare och försöka adoptera istället, inte ta andras barn och försöka göra till ert!
Fattar inte vad soc håller på med när dom gör såhär!!! Iditoter!
Socialen har verkligen gjort allt dom kan för att just vi ska ha det här barnet. Anledningen: De vet att barnet kommer få det jätte bra hos oss, ett roligt aktivt liv med massor av kärlek och just för att de vet att vi även skulle ha bra kontakt med den biologiska mamman för att vi har empati och förståelse för hennes situation.
Det känns som att du är väldigt okunnig om vad ett barn behöver. Ett barn som får kärlek och inte särbehandlas har lättare att knyta an till övriga personer och att ha långa relationer. Med andra ord, om barnet ska tillbaka till mamman senare i livet så har vi gett barnet goda förutsättningar för att det skulle fungera. Barn som inte får kärlek och känner sig utanför och undanskuffad får stora problem genom livet. Det skulle jag aldrig någonsin utsätta ett barn för om jag så visste att det skulle stanna hos oss i en vecka. Det är väl verkligen misshandel! Naturligtvis är målet att barnet ska tillbaka till föräldrarna. Om jag inte visste det skulle jag aldrig ha skrivit den här tråden. Men tycker du verkligen på fullaste allvar att om det innebär fysiskt ioch psykiskt lidande för barnet att leva med de biologiska föräldrarna och när det inte finns något som helst tecken på att det någonsin kommer att ändras för det här barnet, ska vi då låta barnet leva hos oss helt kärlekslöst hela livet och skada barnet ännu mer?
Sen har du nog väldigt dåliga erfarenheter och förutfattade meningar: Vi är tvärt om vad du tror VÄLDIGT positiva till att barnet har kontakt med sin bio-mamma under övervakade former och vi skulle aldrig någonsin få för oss att prata illa om de biologiska föräldrarna, tvärtom faktiskt. Vi hoppas att kunna ha en bra relation till föräldrarna.
Du verkar vara en av dom som bara tänker på föräldrars rätt till ett barn istället för barnets rätt till ett rikt liv fullt av kärlek och omtanke.
Innan du uttalar dig mer så kan jag tipsa dig om hur många böcker som helst som handlar om ämnet och vad barn mår bäst av.
Jag har i motsats till dig mött personer som aldrig blev fosterhemsplacerade och som hade önskat det av hela sitt hjärta så att dom hade fått den barndom dom aldrig fick.