Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Desperata han slutar inte amma

Det är bara att vägra och sen stå ut, har ni inte försök med nappflaska och välling?

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Robban112 skrev 2014-04-04 01:57:47 följande:
    Vi har försökt med allt tror jag..
    Vi gjorde som så att det vart mindre och mindre pulver blandat med vatten och till sist vart det i stort sett bara vatten kvar i flaskan...

Det har visserligen resulterat i att grabben ska ha en vattenflaska bredvid sängen fortfarande varje natt och han är nu snart 7 år...
    Men det känns ju helt ok då han bara dricker vatten, han kommer visserligen och väcker oss ibland och säger att vattnet är slut så vi får fylla på det..
  • Frontline
    Tangent skrev 2014-04-04 07:36:08 följande:
    Har själv ammat mitt barn länge och han ammade varje natt tills han var ca 3 år. Gjorde några halvhjärtade försök att sluta med nattamningen, men det slutade bara med att han ville amma mer.
    Mitt råd är att ta ett steg tillbaka under några månader, låta pojken amma precis när han vill och även erbjuda extra gånger. Därefter kan ni försöka igen,t ex under semestern. Bestäm till en börja med att inte amma mellan vissa klockslag, din fru kan sova med baddräkt så att brösten är mindre lättåtkomliga.
    Lycka till
    Låter som ett skämt...

Svar på tråden Desperata han slutar inte amma