Desperata han slutar inte amma
Mitt första inlägg här. Jag är pappa till en 2,5 årig pojle som vägrar sluta amma. Vi har försökt i omgångar i över 1,års tid men ej lyckats. Nu har det gått så långt att familjen håller på att bryta ihop pga det här. Min fru kämpar verkligen med att sluta och nu ammar han enbart på kvällen innan han ska sova. Problemet är att han vaknar upp till 2-3 gånger per natt och ska då amma för att somna om. Självklart är min fru dödstrött och försöker säga ifrån men då skriker han så att han väcker alla (även vår äldre son). Jag har försökt ta honom då men han är helt oresonlig och skriker i panik och detta kan hålla på i flera timmar. Så det slutar ofta med att han får amma och så blir det liksom en ond spiral. Vi blir pga av detta alla trötta och stressade.
Vi är helt desperata. Min fru har nu också börjat anklaga mig för att jag inte gör tillräckligt för att stötta henne men jag vet helt ärligt inte vad mer jag kan göra. Vi har prövat att hon och den äldsta pojken åkte till svärmor över helgen ett par månader sedan. Det slutade med att den lilla skrek non stop och var helt otröstlig till kl 02:00 då han tillslut slut somnade hulkande i min famn. Jag ringde frun dan efter och sa att det här kan inte vara bra för honom så hon kom hem samma kväll. Jag försöker också stötta min fru mentalt men nu börjar det bli svårt med det också.
Känns som vi behöver alla tips vi kan få. Väldigt tacksam för svar.