Inlägg från: Anonym (Jo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo)

Varför urringning?

La Lola skrev 2014-04-03 18:39:32 följande:
    Sen när blev man förkyld av att bli kall?

Jag är tyvärr en av de som blir det... :-/
  • Anonym (Jo)
    La Lola skrev 2014-04-03 18:56:23 följande:
    Men en förkylning är ju ett virus...?
    Japp, visst är det konstigt?! 

Men faktum är att jag faktiskt observerat detta länge så jag gjorde ett experiment en gång i veckan... Resultatet? ALLA gånger jag hade urringat eller enbart linne på mig blev jag förkyld dagen efter. Visst är det konstigt? Jag trodde inte det var möjligt att bli förkyld genom att frysa, men det kan knappast varit slumpen för nu när jag inte burit urringat eller endast linne på 3 år så blir jag aldrig förkyld längre... Under hela förra året blev jag bara förkyld 1 gång. Jämför det med den tiden när jag gjorde experimentet "bära urringat/linne" och jag blev förkyld varje vecka. Väldigt underligt. Det samma gällde när jag sov i enbart påslakan (utan täcke i), eller när jag bara har täcke upp till magen... Jag frös om natten och när jag vaknade på morgonen var jag fruktansvärt förkyld VARJE gång. Alla gånger jag frös om halsen/bröstkorgen blev jag förkyld redan morgonen efter.

Nu är det inte så att jag tror att man blir förkyld av att frysa, MEN... Eftersom jag blivit förkyld alla gånger jag frusit men blir förkyld ytterst få gånger när jag inte fryser, så tror jag att immunförsvaret på mig försämras kraftigt när jag fryser. Jag vet inte alls hur det går ihop men jag vet i alla fall att jag blir förkyld när jag fryser om halsen/bröstkorgen så jag antar att det beror på att mitt immunförsvar försämras och jag blir sjuk pang bom.
Svar på tråden Varför urringning?