• Anonym (kackelacksbajs)

Varför urringning?

Jag skulle gärna vilja veta varför så många kvinnor väljer att ha urringade tröjor, i vissa fall väldigt djupa sådana.

Skulle tycka det vore fruktansvärt kallt åt bröst/halsen + massa förkylningar.

Som kille tycker jag det bara ser fånigt ut, typ "kolla på mina bröst" eller nått. Blir otroligt avtänd av just uringningar. Å andra sidan tänder jag på andra saker som andra killar kanske inte tänder på, typ ben, men det hör inte till ämnet just nu.

• Svar på tråden Varför urringning?
  • La Lola

Sen när blev man förkyld av att bli kall?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • CeeJay

Jag tror det är skitenkelt faktiskt. Dom som väljer urringat... *tada* GILLAR det Och jag kan nog även lungt säga att de flesta inte bryr sig om någon random kille tycker det är avtändande. Alla har olika smak Drömmer

• La Lola
    CeeJay skrev 2014-04-03 18:41:32 följande:
    Jag tror det är skitenkelt faktiskt. Dom som väljer urringat... *tada* GILLAR det Och jag kan nog även lungt säga att de flesta inte bryr sig om någon random kille tycker det är avtändande. Alla har olika smak Drömmer
    Exakt.
  • Tom Araya
    Anonym (kackelacksbajs) skrev 2014-04-03 18:38:41 följande:
    Jag skulle gärna vilja veta varför så många kvinnor väljer att ha urringade tröjor, i vissa fall väldigt djupa sådana.

Skulle tycka det vore fruktansvärt kallt åt bröst/halsen + massa förkylningar.

Som kille tycker jag det bara ser fånigt ut, typ "kolla på mina bröst" eller nått. Blir otroligt avtänd av just uringningar. Å andra sidan tänder jag på andra saker som andra killar kanske inte tänder på, typ ben, men det hör inte till ämnet just nu.
    Nu är inte jag kvinna men skulle ibland önska det då urringning borde vara svalkande när det är varmt.
    Det är tyvärr väldigt fult med djup krage på tröjor på killar/män, vilket inte är så praktiskt vid värme.

Förkylning vet du väl är en myt. Det vi kallar förkylning är ett virus och fås genom smitta. Men visst kan man även få åkommor av kyla....

Jag tycker urringning kan vara väldigt snyggt, kvinnligt och sexigt ibland. Ibland är det bara smaklöst.
  • Pissenisse

Sen kan det ju bero på att nästan varenda linne är urringat om man har större byst. Jag som inte gillar urringat brukar bära linnen bakofram.

• Chester Copperpot
    CeeJay skrev 2014-04-03 18:41:32 följande:
    Och jag som trodde att ni hade urringat för att killarna gillade det?

Ja, jag gillar urringat. Eftersom jag gillar bröst. Men det känns ju också väldigt mycket som om urringat är bröst på display. Dom finns där för att vi som gillar tuttar ska kunna titta på dom. Ett tuttfönster, helt enkelt.

Så, om ni har en riktigt snygg urringning, bli inte förvånade om folk faktiskt spanar in dom...

• Anonym (C)
    La Lola skrev 2014-04-03 18:39:32 följande:

Jag får jättelätt ont i halsen om jag blir kall över bröstet/halsen. Men uppenbarligen har inte alla sådana besvär. Blir jag kall om magen får jag hicka.
  • Anonym (Jo)
    La Lola skrev 2014-04-03 18:39:32 följande:

Jag är tyvärr en av de som blir det... :-/
  • CeeJay
    Chester Copperpot skrev 2014-04-03 18:45:52 följande:
    Och jag som trodde att ni hade urringat för att killarna gillade det?

Ja, jag gillar urringat. Eftersom jag gillar bröst. Men det känns ju också väldigt mycket som om urringat är bröst på display. Dom finns där för att vi som gillar tuttar ska kunna titta på dom. Ett tuttfönster, helt enkelt.

Så, om ni har en riktigt snygg urringning, bli inte förvånade om folk faktiskt spanar in dom...

Jag kan bara svara för mig själv egentligen - jag klär mig som jag vill. Vill någon titta, för att dom tycker det är snyggt eller fult - fine Oavsett om jag har urringat, ap-tighta jeans, kort kjol, pälsmössa, långklänning, gympakläder - kläderna sitter på min kropp för att jag tycker om dom, inte för att jag ska tillgodose andras behov Drömmer Men sånt kanske "kommer med åldern", kommer inte ihåg hur jag tänkte när jag var liten valp Cool
  • Anonym (Buhu)

Jag har kanske 2 urringade toppar och dem använder jag inte alls för urringningen. Jag tycker de är snygga. Det ena är min favoritbandtröja som en kompis sytt om till ett linne. Sen så finns det såklart de som har urringade tröjor och har det för den saken - men vad spelar det för roll? Ska vi göra en tråd om varför vissa killar har så tighta byxor att man ser bulan där nere? För att inte tala om byggarbetarna som är tröjlösa om somrarna, jag tycker de är så himla avtändande i sina reflexshorts...

Så himla tråkigt med folk som ska kritisera människors klädval 2014...

Svar på tråden Varför urringning?