• asuldavbg

son är fortfarande sängvätare

Min sjuåring kissar allt som oftast i sängen och gör det olika mycket både hos mig och hos pappan. Vi har alltid tagit upp honom på förnatten, både jag och pappan, men nu vill vi komma vidare och bli av med det här att vi måste ta upp honom för att han ska klara natten. 

Vi gjorde så här: frågade sonen om han tyckte att vi kunde "öva" ett tag på att låta honom kissa innan han lägger sig och sedan klara natten själv. Han ville det så nu kör vi på detta och av sju nätter kanske han klarade två i början och nu efter ngra veckor klarar han fyra. Ibland funkar det inte men då är det inte så farligt eftersom han "övar" och då kan man inte klara allt på en gång. För oss alla känns det som att det går framåt och jag tror att sonen undermedvetet lär sig hitta ett sätt att klara natten torr. Självklart tänker både jag och pappan på mindre vätska närmare kvällen men detta hänger inte alls alltid ihop. Ibland med fredagsmys och saft i kroppen klarar han hela natten, medan andra nätter med lite vätska kissar kring midnatt i sängen. 

Svar på tråden son är fortfarande sängvätare