Nybörjare på det här, hjälp alla erfarna!
1. Måste man koka upp vatten varje gång och vänta på att det ska kallna när man blandat? Det tar ju en eeeeevighet innan det blir klart och bebisen är inte direkt tålmodig.Det är ju bra om man kokar vattnet, men det behövs mer om man har egen brunn. Bakterier hittas ju snabbare om man har kommunalt vtn. När jag kokade gjorde jag det morgon och kväll, förvarade i termos i kylen.
2. Hur gör man när man ska iväg? Jag stoppade en termos vtn och pulver med mått (det finns även portions att köpa man kan ha pulvret i och så klart nappflaska
2. Hur gör man smidigast på natten? För att få så mycket sömn och så lite meck som möjligt? Det enda jag gjorde var att hälla upp den mängden vtn i nappflaska och hade i kylen. Mickra och i med pulver på natten
3. Hur länge måste man hålla på att koka flaskorna? Är det bara under de första månaderna eller även senare? Jag kokade 1 gång i månaden och mer när han var sjuk. Jag hade 6 flaskor.
4. Ungefär hur mycket och hur ofta brukar dom äta vid 5-6 månaders ålder? Min åt 5 gånger på dagen och 2-3 gånger på natten. Men natt är de ju olika.
5. Era bästa råd? Har tyvärr inget men tyckte det var otroligt skönt att slippa koka vatten :)