• Anonym (Z)

Får man flytta 11 mil från barnens pappa?

Att du behöver stöd har jag all förståelse för men barnen skall inte bli lidande av att inte få teäffa sina föräldrar, som svar på din fråga har ni gv skall ni båda godkänna barnens flytt har nån av er ev så bestämmer den men man får inte försvåra ug. Nån kommer snart hävda skatteverket osv och det är så att drar du med barnen utan lov och flyttar dem till den nya kommun så kommer barnen skrivas där men stämmer pappan dig i tr för att du egenmäktigt flyttat barnen utan hans medgivande så kan du förlora vårdnad och boende då det ses som du då har samarbets svårigheter

• Anonym (Z)
    Anonym (HUrgår de till) skrev 2014-04-01 13:39:51 följande:
    fel ord val kanske, han vill ha barnen tror jag mest för att straffa mig .  Tex ibland när jag ska åka iväg till min familj, då kan han säga glöm att du får ta med dig kalle dit, han ska vara hemma med mig.. Då skiter han tex i vårt yngsta dotter om hon  följer med efterso han vill inte ha henne hemma för hon kräver mer tid och de vill han inte lägga!

Det är nog här du får börja tänka om, han gör det han anser är bäst för er barn och du det du anser är bäst och det är inte lika med att den ena av er har mer rätt utan att ni ser saken på olika sätt så ni måste börja kommunicera annars har inte barnen det bra hos nån av er
  • Anonym (Z)
    Leona987 skrev 2014-04-01 15:26:19 följande:
    Min mans fd fru valde att flytta trots att de inte var överens, till hennes hemort, ca 10 mil bort med deras två barn. I deras fall blev det efter en lång och utdragen vårdnadstvist så att barnen hade hunnit rota sig med skola osv så pappan, min man fick vh umgänge. Nu gör han allt för att ha umgänge med dem och både hämtar och lämnar för att kunna träffa dem. Brukar ha dem längre på lov och sommar. Så visst kan det funka med avståndet, särskilt om han inte verkar klara av att ha era barn längre?

Ja så är det går det för lång tid hinner barn rota sig och då flyttas de inte på om de i te blir misskötta
Svar på tråden Får man flytta 11 mil från barnens pappa?