• Anonym (HUrgår de till)

Får man flytta 11 mil från barnens pappa?

Planer på att lämna min sombo, då jag bara mår dåligare i vårt förhållande .. Han behandlar mig som skit! Vi har 2 barn ihop.(4år,1år)

Vi bor i en stad nu där ingen av oss ha rötter sen tidigare, min släkt o familj  bor 11mil ifrån och hans ca 22mil! 
    Jag vill hemsk gärna flytta hem till min hemstad igen efter vi gjort slut eftersom jag känner att jag behöver min familjs stöd. Har inget här som jag vill stanna kvar till.

Så till frågan, skulle jag få flytta 11mil ifrån barnens pappa? HUr skulle de funka? Ngn som är i liknande sitiution eller varit?  har jag rätt till att flytta dem från deras "hemstad" Till en annan, sätta dem på nytt dagis/skola m.m Även om han motarbetar mig.. HUr kommer man övrens med en som bara vill ha MAKT hela tiden? 

• Svar på tråden Får man flytta 11 mil från barnens pappa?
  • Anonym (L)

På vilket sätt motarbetar han dig? Vill han inte ha barnen boende hos sig?

• Anonym (Z)

Att du behöver stöd har jag all förståelse för men barnen skall inte bli lidande av att inte få teäffa sina föräldrar, som svar på din fråga har ni gv skall ni båda godkänna barnens flytt har nån av er ev så bestämmer den men man får inte försvåra ug. Nån kommer snart hävda skatteverket osv och det är så att drar du med barnen utan lov och flyttar dem till den nya kommun så kommer barnen skrivas där men stämmer pappan dig i tr för att du egenmäktigt flyttat barnen utan hans medgivande så kan du förlora vårdnad och boende då det ses som du då har samarbets svårigheter

Anonym (L) skrev 2014-04-01 13:22:08 följande:
    På vilket sätt motarbetar han dig? Vill han inte ha barnen boende hos sig?
    fel ord val kanske, han vill ha barnen tror jag mest för att straffa mig . 

Tex ibland när jag ska åka iväg till min familj, då kan han säga glöm att du får ta med dig kalle dit, han ska vara hemma med mig.. Då skiter han tex i vårt yngsta dotter om hon  följer med efterso han vill inte ha henne hemma för hon kräver mer tid och de vill han inte lägga!
    Korpen skrev 2014-04-01 13:24:55 följande:
    Jag tycker inte du ska straffa barnen med att flytta så långt från deras pappa!
    slutatsnusa skrev 2014-04-01 13:30:44 följande:
    frågan kanske inte är om du "får" utan vad du "bör" göra

kan även han flytta?

Han tänker inte flytta, han har byggt upp 2 företag i sin stad och ett nytt garage. Så han är ganska låst här enligt han själv!
  • Anonym (L)
    Anonym (HUrgår de till) skrev 2014-04-01 13:39:51 följande:
    fel ord val kanske, han vill ha barnen tror jag mest för att straffa mig . 

Tex ibland när jag ska åka iväg till min familj, då kan han säga glöm att du får ta med dig kalle dit, han ska vara hemma med mig.. Då skiter han tex i vårt yngsta dotter om hon  följer med efterso han vill inte ha henne hemma för hon kräver mer tid och de vill han inte lägga!
    Det kan väl även vara så att han verkligen vill vara med sina barn även om det är svårt med att sköta en liten och företag samtidigt?
    Anonym (Z) skrev 2014-04-01 13:37:42 följande:
    Att du behöver stöd har jag all förståelse för men barnen skall inte bli lidande av att inte få teäffa sina föräldrar, som svar på din fråga har ni gv skall ni båda godkänna barnens flytt har nån av er ev så bestämmer den men man får inte försvåra ug. Nån kommer snart hävda skatteverket osv och det är så att drar du med barnen utan lov och flyttar dem till den nya kommun så kommer barnen skrivas där men stämmer pappan dig i tr för att du egenmäktigt flyttat barnen utan hans medgivande så kan du förlora vårdnad och boende då det ses som du då har samarbets svårigheter
    hm okej, men om vi kommer överens och att han har barnen på helger så borde de väl funka.. Om han skulle gå med på det villsäga.. 
  • Anonym (Z)
    Anonym (HUrgår de till) skrev 2014-04-01 13:39:51 följande:
    fel ord val kanske, han vill ha barnen tror jag mest för att straffa mig .  Tex ibland när jag ska åka iväg till min familj, då kan han säga glöm att du får ta med dig kalle dit, han ska vara hemma med mig.. Då skiter han tex i vårt yngsta dotter om hon  följer med efterso han vill inte ha henne hemma för hon kräver mer tid och de vill han inte lägga!

Det är nog här du får börja tänka om, han gör det han anser är bäst för er barn och du det du anser är bäst och det är inte lika med att den ena av er har mer rätt utan att ni ser saken på olika sätt så ni måste börja kommunicera annars har inte barnen det bra hos nån av er
    Anonym (L) skrev 2014-04-01 13:42:14 följande:
    Det kan väl även vara så att han verkligen vill vara med sina barn även om det är svårt med att sköta en liten och företag samtidigt?
    Vårt första barn vi fick var han inte intresserad av så mkt.. då jobbade han som anställd, han ville inte vara pappaledig även om han kunde.. 

HAN försöker inte ens lägga tid på oss... PÅ helgerna åker han heldre till garaget o meckar med en maskin ist för att hitta på nngt med oss, hittar vi tex på ngt Leolekland så umfås han inte med barnen utan går iväg o pratar i telefon eller sitter på internet...  

Han tycker det är fjantigt och omoget och springa runt o leka med sina barn... 

Han citat " dem kan ju leka själva"
Svar på tråden Får man flytta 11 mil från barnens pappa?