• oldy

Inte långt kvar och börjar bli rädd!

Rawcarrot skrev 2014-04-01 07:28:02 följande:

Hej!

Väntar mitt första barn och är i v. 37+4. Jag har varit ganska lugn och orädd hela graviditeten, haft en slags "klackspark"-attityd att äsch, det kommer ju gå så bra så. Har dessutom haft en i princip helt okomplicerad graviditet, med halsbränna som värsta symtom.

Nu sedan en vecka eller så har jag nästan fått panik vid ett par tillfällen när jag nervöst inser att nu händer det ju snart.... Jag tror mycket är rädsla för det okända, hur värkar känns och hur ont det kommer göra (vet ju inte alls egentligen hur det kommer kännas)... om jag kommer kräkas eller förlora kontrollen... Har panikångestsyndrom, vilket också ger sig mer till känna nu... 

Är det någon som har tips på hur man kan hantera det? Tankesätt osv... Skriver mest här för att få lite uppmuntran skulle jag tro....

Läs böcker, positiva berättelser om förlossningar och ta det som det kommer. Du kommer att klara det!

Jag har alltid varit rädd och fick precis som du panik när det började närma sig. Men jag försökte vara lugn och när det väl var dags gick det ju faktiskt bra. Visst gjorde det skitont, men det var samtidigt så häftigt och spännande!
  • oldy

Grattis till pojken och vad skönt att allt gick bra ändå!

Haha javisst, jag hade förvärkar i många veckor och var också rädd för att jag skulle missa att jag var igång.. Men nej, det går inte att missa!

Svar på tråden Inte långt kvar och börjar bli rädd!